رایزنی ظریف با وزرای خارجه ترکیه، روسیه و قطر درباره کرونا

وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از ترکیه، روسیه و قطر در مورد افغانستان و بحران کرونا گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) با مولود چاوش اوغلو همتای خود از کشور ترکیه به صورت تلفنی رایزنی و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصاً روند صلح در این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

ظریف همچنین صبح امروز با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به صورت تلفنی گفتگو و در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصاً روند صلح در این کشور و آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن، با وی به تبادل نظر پرداخت.

همچنین در گفتگوی تلفنی بعد از ظهر امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصاً روند صلح در این کشور و همچنین رخدادهای اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راههای جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

کد خبر: 1066037

وب گردی

وب گردی