ائتلاف متجاوز سعودی می‌داند که هیچ آتش‌بسی صورت نگرفته است

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن در واکنش به آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی تأ‌کید کرد که ائتلاف متجاوز خود می‌داند که هیچ آتش‌بسی صورت نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن، شامگاه امروز (دوشنبه)، در واکنش به آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی تأکید کرد که ائتلاف متجاوز خود می‌داند که «اعلام ادعایی» و «فریبنده» آتش‌بس به هیچ عنوان صورت نگرفته است.

به نوشته وبگاه خبری شبکه «المسیره»، رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن در این ارتباط گفت که کماکان تجاوز ائتلاف و محاصره یمن ادامه دارد

وی تأکید کرد که این حق ملت یمن است که با تمام قدرت خود با تجاوز‌های ائتلاف مقابله کنند.

عبدالسلام همچنین اعلام کرد که نه تنها آتش بسی صورت نگرفته بلکه بمباران‌ها و پیشروی‌های ائتلاف بیشتر هم شده است.

در همین ارتباط، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در روز پنجم آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی، امروز، اعلام کرد که ائتلاف سعودی قصد نفوذ به جبهه «ناطع» در استان «البیضاء» را داشت که این تحرکات ناکام گذاشته شد.

رئیس هیأت مذاکره کننده یمن همچنین با اشاره به ادعا‌های ائتلاف سعودی درباره «خویشتن‌داری» و اتهام یمنیان به نقض آتش‌بس، گفت که ائتلاف از «تکرار چیز‌های مسخره» دست بر نمی‌دارد.

ائتلاف سعودی-آمریکایی، چهارشنبه شب هفته گذشته (۲۰ فروردین) از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از پنجشنبه (۲۱ فروردین) وارد مرحله اجرا شد؛ اما با این حال، حملات ائتلاف به یمن کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066067

وب گردی

وب گردی