تفاهم ساخت مدرسه خیرساز به نام دانش‌آموز شهید منعقد شد

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای ساخت یک مدرسه خیرساز در مناطق محروم به نام یک شهید دانش‌آموز توافق کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس، توافق‌نامه ساخت مدرسه خیرساز به نام دانش آموز شهید مهدی حسنی با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، سعید اوحدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خیرین و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت منعقد شد.

در این دیدار که رشیدیان به نیابت از پدر شهید حسنی در جلسه حاضر شده بود، اعتباری ۲ میلیارد ریالی را از سوی این خانواده گرانقدر شهید برای ساخت مدرسه ای در استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد، هزینه ای که به درخواست پدر شهید حسنی برای زنده نگه داشتن یاد و نام فرزند شهیدش بنا خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت بعد از انعقاد این قرارداد با تاکید بر نقش مدرسه سازی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه به ویژه نسل آینده، کمک به عرصه مدرسه سازی را حسنه دانست که همواره خیر و برکات آن برای متولیان این امر جاری خواهد بود و به تعبیر مقام معظم رهبری صدقه جاریه است.

شهید مهدی حسنی دانش آموز شهیدی است که در سن ۱۶ سالگی به مقام رفیع شهادت رسید و قرار بر این است تا نامه های نوشته شده این شهید برای برادر دوقلوی خود بعد از ساخت مدرسه برای دانش آموزان نمایش داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066086

وب گردی

وب گردی