سعادتمند: استقلال به مدیران پولساز نیاز دارد نه مدیران پولدار!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال به هیچ‌کس بدهکار نیست و بیش از ۳۰ تا ۳۵ میلیون هوادار داشته و این قابلیت را دارد که در آسیا آقایی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد سعادتمند با حضور در برنامه فوتبال برتر گفت: امیدوارم باشگاه استقلال با کمک هواداران به جایگاه اصلی خود برگردد. دلیل اصلی حضورم در استقلال، انگیزه و علاقه‌ام به این تیم است.

وی ادامه داد: برنامه و تصمیمات خود را با پیش‌بینی‌ها انجام دادیم. باشگاه استقلال به هیچ‌کس بدهکار نیست. استقلال باشگاه بزرگی است که بیش از 30 تا 35 میلیون هوادار پشت خود دارد و این قابلیت را دارد که در آسیا آقایی کند. مشکلات زیادی در باشگاه وجود دارد، اما احساس می‌کنم برند استقلال و این هواداران می‌توانند سطح تیم را بالا بیاورد. با برنامه‌ای که ارائه کردیم، کار را در دست گرفتیم و با قدرت کار را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا ضمانتی برای حضور در این باشگاه داده است یا خیر، تصریح کرد: ما به انسجام و وحدت مدیران اسبق و پیشکسوتان نیاز داریم. من نه ضمانتی دادم و نه چیزی خواستم. سه وزیر دولت در مجمع باشگاه تصمیم می‌گیرند و رزومه افراد بررسی می‌شود. مدیرعامل باشگاه توسط هیئت‌مدیره و تصمیم مجمع انتخاب می‌شود و مجمع باشگاه در هفته اول فروردین جلسه داشت.

سعادتمند درخصوص اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه و استعفای برخی از آنها گفت: من، حجت نظری، کامران منزوی و اسماعیل خلیل‌زاده در هیئت‌مدیره هستیم. خیلی‌ها استعفا می‌دهند که اگر با آن موافقت نشود، به کار برمی‌گردند. خلیل‌زاده و منزوی نیز چنین شرایطی دارند. درباره کناره‌گیری خلیل‌زاده هم از خودش سوال کنید، اما او تلاش زیادی کرده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌مدیره مصمم به کارش ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما کفش آهنی پوشیدیم که کار کنیم و برای کاهش حواشی تلاش می‌کنیم. باید سالی 200 تا 300 میلیارد از استقلال پول دربیاید و باکسی برای ایجاد خیریه برای باشگاه تعریف می‌کنیم، نه اینکه بگوییم باشگاه بدهکار است. الان چشم یک هوادار ما تخلیه شده و جوانان برای ازدواج یا تحصیل با مشکل مواجه هستند. ما حدود 27 نشست داشتیم و خیلی از مشکلات را برطرف می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با تمجید از تیم مدیریتی این باشگاه گفت: برای قهرمانی آسیا باید دروازه‌بان، مهاجمان و مدافعان خوبی داشته باشیم و تیم مدیریتی پشت این تیم نباید در حد لیگ دسته دوم باشد. ما تیم حرفه‌ای هستیم و با برنامه و هدفمند آمده‌ایم. استقلال به کسی بدهکار نیست، افراد زیادی از کنار این باشگاه، نفع بردند و به شهرت رسیدند. الان بدهی‌هایی را که زمان قطعی دارند، حل می‌کنیم و برای بقیه آن تلاش خواهیم کرد. ما منابع مالی پیش‌بینی کردیم و می‌خواهیم مشکلات را برطرف کنیم.

سعادتمند با اشاره به مطالبات باشگاه استقلال اظهار داشت: مطالبات خود را پیگیری می‌کنیم که این طلب، یک قران و دوزار نیست. با نفر اول این اسپانسرها صحبت کردیم، افرادی که از یک سال و نیم پیش به تعهدات خود عمل نکردند و بدانند سکوت ما دلیل بر ندانستن نیست. اگر کاسه صبر ما لبریز شود، کار قضایی انجام می‌دهیم.

وی درباره بدهی دو میلیون دلاری ارزی باشگاه استقلال گفت: این مبلغ درست نیست و بهتر است رقمی نگویم. اگر این مطالبات را وصول کنیم و به درآمد پایدار برسیم، از پس بدهی‌ها برمی‌آییم و سپس به سراغ حل مشکلات هواداران می‌رویم. تلاش می‌کنیم تا پایان فروردین به اعضای تیم پرداختی داشته باشیم و به قرارداد اعضای تیم متعهدیم. برای هر کدام، پروسه زمانی تعریف کردیم که با دریافت مطالبات و مطابق برنامه هدفمند، با بازیکنان تسویه حساب کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به نشست خود با چهار پیشکسوت آبی‌ها تصریح کرد: باشگاه برای این افراد است و از مدیران پیشین می‌خواهم به خانه خود بعنی باشگاه بیایند. انگیزه‌ام دوبرابر شده و عشقم به هواداران فوق‌العاده است. استقلال قدمتی 75 ساله دارد و باید به این باشگاه احترام بگذاریم. ما در 9 روز گذشته، اقدامات خوبی انجام دادیم.

سعادتمند درخصوص انتصاب افراد اقتصادی و بانفوذ در باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: به مدیران پولسازی که تفکر اقتصادی دارند نیاز داریم. به دوستان گفتم چرا از موزه به درآمدزایی نمی‌رسیم. تفکر درآمدزایی در استقلال وجود دارد و هر چهار عضو هیئت‌مدیره، افراد اقتصادی و ورزشی هستیم. یکی دو نفر به هیئت‌مدیره اضافه می‌شوند و طبق قانون می‌توانیم پنج تا هفت نفر عضو هیئت‌مدیره داشته باشیم؛ افرادی که دلسوز و عاشق استقلال باشند، بر اساس وجدان خود کمک کنند و تفکر اقتصادی داشته باشند.

وی در مورد اعضای جدید هیئت‌مدیره گفت: در 10 روز گذشته با 14، 15 گروه اقتصادی صحبت کردیم. اینگونه نیست که بگوییم گرفتاریم و هر کسی پول می‌دهد بیاید. استقلال اینقدر بزرگ است که مقبولیت و سلامت درآمد افراد را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم چه کسانی بیشتر کمک می‌کنند. چهار ستون بدن ما سالم است و اگر با صداقت، حمایت هواداران را جلب کنیم، اتفاقات خوبی می‌افتد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص وضعیت شیخ دیاباته اظهار داشت: دیاباته را حتماً حفظ می‌کنیم. با رمضانی صحبت کردم که بعد از پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان، به سمت تمدید قرارداد بازیکنان برویم و با آنها مذاکره کنیم.

سعادتمند درخصوص پرونده وینفرد شفر تصریح کرد: با شفر صحبت کردیم و او به ما محبت داشت. مقرر شد بعد از کرونا در ایران یا امارات با شفر نشست داشته باشیم تا بتوانیم در مذاکره برای تخفیف و دیگر مسائل اقدام کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا آندره‌آ استراماچونی از این باشگاه شکایت کرده است یا خیر، گفت: من هنوز شکایتی از استراماچونی ندیدم و ما می‌خواهیم با همه تعامل کنیم. دوستانی در ایتالیا داریم که با اتحادیه مربیان ایتالیا در ارتباط هستند و به آنها امیدوار هستیم. یک وکیل برای کمپ حجازی، یک وکیل برای کمپ مرغوبکار در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم سند آنها را دریافت کنیم. همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت که استقلال پنج طبقه دارد و پرسپولیس 45 طبقه که قول می‌دهیم 40 طبقه دیگر را هم بسازیم.

سعادتمند با اشاره به برنامه‌های خود برای باشگاه استقلال گفت: طرحی را مطرح کردیم تا با ثبت عکس هواداران، یک مجموعه کامل در کمپ حجازی ایجاد کنیم. طرح اولیه این موضوع را ارائه می‌کنیم و کمپ را مردم می‌سازند. ایجاد یک زمین تمرین وظیفه من است. در نظر گرفتیم اگر مسابقات ما در زمین ثالث برگزار شود، تمامی هزینه‌ها را دریافت کنیم و باید حق پخش تلویزیونی کویتی هم به حساب ما واریز شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص وضعیت زمین تمرین شاگردان فرهاد مجیدی عنوان کرد: با مدیران صنایع دفاع صحبت کردیم تا از آنجا استفاده کنیم. مجموعه انقلاب هم هست که ما 1.5 میلیارد تومان برای آن هزینه کردیم تا در اختیار تیم باشد.

سعادتمند با اشاره به مکاتبه خود با سرپرست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به بهاروند گفتم که به کنفدراسیون فوتبال آسیا بگوییم اگر لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار شود، تیم‌ها باید 20 روز در این کشور بمانند و هزینه‌ها بر عهده AFC است.

وی درباره سرنوشت لیگ نوزدهم گفت: در لیگ بلژیک، بروژ با وجود 15 امتیاز اختلاف با تیم دوم به‌عنوان قهرمان اعلام شد، اما یوفا این تصمیم را رد کرد. خوب نیست که بگویند فلان تیم را قهرمان اعلام کنیم و قهرمانی در زمین باید مشخص شود. یک بازی کمتر داریم و من به این تیم اعتقاد دارم. ما مدعی قهرمانی هستیم. البته تابع قوانین کشور و فیفا هستیم و شرایط کرونایی باید رد شود. از طرفی باید نظرات همه باشگاه‌ها و مربیان جمع و در یک مجمع تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص عضویت در فدراسیون‌های مختلف اظهار داشت: با ثبت نام داورزنی و رحیمی در فدراسیون‌های والیبال و هندبال، از نامزدی ریاست این فدراسیون‌ها انصراف دادم. 11 ماه سرپرست فدراسیون تنیس روی میز بودم که فدراسیون جهانی این رشته گفت ما بهترین پیشنهادها را در دنیا داده‌ایم و عنوان پایتخت تنیس روی میز جهان اسلام را کسب کردیم. پنج ماه سرپرست فدراسیون اسکی بودم و با تیم والیبال بانک سرمایه نیز قهرمان ایران و آسیا شدیم.

سعادتمند درخصوص تمرینات آنلاین استقلال در روزهای آتی تصریح کرد: با صحبتی که با مجیدی داشتم، به بازیکنان GPS داده شده و هر دو سه روز یکبار این GPSها آنالیز می‌شوند و تمرینات بازیکنان در خانه پیگیری می‌شود.

وی درخصوص شایعه پرسپولیسی بودن خود گفت: کارمند وزارت ورزش هستم و گرشاسبی و عرب، همکار من محسوب می‌شوند. من مدیرعاملی آنها در پرسپولیس و نیز یک پیروزی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر یک تیم عربی را تبریک گفتم. یک نفر پرسید که تو مگر استقلالی مگر نبودی که برایش نوشتم من 50 سال است که استقلالی هستم، اما من یک برد ملی را تبریک گفتم. یک انگیزه حضورم در استقلال، شادی روح پدر و برادرم بود که استقلالی بودند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه گفته می‌شود موسوی، عضو پیشین هیئت‌مدیره استقلال از این باشگاه چک دارد، خاطرنشان کرد: در زمان حضور موسوی، باشگاه نیاز به نقدینگی داشت که او کمک کرد. این مبلغ، قرض‌الحسنه بوده و انشاءالله حل می‌شود، اما موسوی چکی نگرفته است.

سعادتمند در پاسخ به این پرسش که خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس چقدر جدی است، گفت: برای این موضوع، عزم‌مان را جزم کردیم و این اراده در وزارت ورزش وجود دارد، اما پیش از آن چند موضوع باید حل شود. ناهمخوان بودن هزینه با درآمد باشگاه را من باید درست کنم و ربطی به وزارت ندارد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی هر یکشنبه در این باره جلسه دارد و مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به درآمد باشگاه بارسلونا یادآور شد: بارسلونا بیش از 2 هزار میلیارد تومان از بلیت‌فروشی، 5 هزار میلیارد تومان از حق پخش تلویزیونی و 6 هزار میلیارد تومان از تبلیغات در آمد دارد. درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در دو سال گذشته باید تزریق شود و قراردادها و اطلاع‌رسانی در این موضوع باید درست باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه سازمان لیگ در دو سال اخیر، پولی برای تبلیغات محیطی به این باشگاه پرداخت نکرده است، اظهار داشت: سازمان لیگ گفته که ما 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بدهکار هستیم. ما به این موضوع اعتراض کردیم که گفتند 6 میلیارد تومان بدهکارید! این چه تبلیغات محیطی است که از آن درآمد نداریم و بدهکار هستیم. باشگاه‌ها باید بدانند از کجا درآمد داشته باشند.

سعادتمند افزود: حق پخش تلویزیونی و درآمد بلیت‌فروشی نداریم و کمک دولت به باشگاه‌ها هم ممنوع است. اسپانسر هم می‌خواهد که چیزی از استقلال گیرش بیاید و کمک نکند. استقلال گوشت قربانی شده که هر کسی از آن گوشتی کنده است. من این اجازه را نمی‌دهم و نمی‌گذارم که کسی به اندازه یک آجر از استقلال ببرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: قول می‌دهم پنج تا شش ماه آینده، اسناد مالکیت کمپ‌های حجازی و مرغوبکار را می‌گیریم و به مردم نشان خواهیم داد. برای خصوصی‌سازی باید دارایی استقلال را بالا ببریم.

کد خبر: 1066091

وب گردی

وب گردی