دانشگاه استنفورد به دلیل کرونا شهریه دانشجویان را حذف نمی‌کند

دانشگاه استنفورد در بخش سوالات متداول اعلام کرده که قصد حذف یا کاهش شهریه دانشجویان را ندارد. این دانشگاه فقط هزینه‌های خوابگاه و تغذیه در ترم بهار را برای دانشجویان خارجی حذف کرده است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری در سراسر جهان فعالیت خود را به دلیل ویروس کرونا تعطیل کرده‌اند، در چنین شرایطی بسیاری از خانواده‌ها می‌خواهند بدانند آیا شهریه دانشگا‌ه‌ها به آن‌ها بازگردانده خواهد شد؟

تمامی کلاس‌های درس دانشگاه استنفورد از زمان شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شده است. دانشگاه استنفورد در بخش سوالات متداول اعلام کرده که قصد کاهش شهریه دانشجویان را ندارد. این دانشگاه فقط هزینه‌های خوابگاه و تغذیه در ترم بهار را برای دانشجویان خارجی حذف کرده است.

جسیکا دلاپاز دانشجوی ارشد دندانپزشکی این دانشگاه برای ادامه تحصیل خود به صورت آنلاین به خانه‌اش در سن خوزه بازگشته است. او با اشاره به شهریه گفت:‌ «به نظر من عادلانه به نظر نمی‌رسد که شهریه تحصیلی که آن را دریافت نمی‌کنم، بپردازم. بخش اعظم یادگیری من از طریق کلاس‌های عملی، تعاملات در دانشگاه‌ و با گروه‌های مطالعاتی ناشی می‌شود و این یادگیری از طریق سخنرانی‌های استادان از راه دور امکان‌پذیر نیست.»

برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه ایالتی اوهایو، کالیفرنیا، سن‌دیگو به دانشجویان و والدین آن‍ها اعلام کرده‌اند که شهریه‌ها صرف حقوق استادانی خواهد شد که به دانشجویان آموزش آنلاین ارائه می‌دهند؛ تنها بخشی از شهریه خوابگاه‌‌ها در زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، قابل بازگشت خواهد بود.

طبق اعلام هیئت مدیره دانشکده‌‌ استنفورد، در دانشکده‌های عمومی میانگین شهریه ثابت برای دوره لیسانس، 3870 دلار و هزینه خوابگاه و امور رفاهی مرتبط با تغذیه 11510 دلار است. برای دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی، این رقم به ترتیب 14380 دلار و 12990 دلار است. بسیاری از دانشگاه‌ها علاوه بر شهریه، بخش زیادی از درآمد خود را از هزینه خوابگاه‌ کسب کرده و صرف حقوق استادان می‌کنند.

باتوجه به تعطیلی برخی مشاغل در جهان، بسیاری از خانواده‌ها درآمد خود را از دست داده‌اند و ممکن است به پول احتیاج داشته باشند. رابرت کالچن استادیار آموزش عالی در دانشگاه ستون هال گفت: «دانشگاه‌ها نیز برای ارائه خدمات آموزش آنلاین و پرداخت حقوق استادان به پول نیاز دارند، به نوعی دیگر دانشگاه‌ها حاشیه عملیاتی ندارند که به آنها اجازه دهد در کوتاه مدت 2 میلیون دلار را بازپرداخت کنند.»

آدری اسمیت معاون رئیس دانشگاه اسمیت و مسئول امور ثبت‌نام این دانشگاه با اشاره به شهریه‌های این دانشگاه گفت: «از دانش‌آموزان خواسته شده است که دانشگاه را ترک کنند. والدین از دانشگاه انتظار دارند که حدود 25 درصد از نرخ سالانه یا 4000 دلار را به آن‌ها بازگرداند، این مبلغ قطعاً یک ضربه مالی برای دانشگاه محسوب می‌شود.»

حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه آلبیون میشیگان را ترک کرده‌اند؛ اما کلاس‌های این پردیس فقط به صورت آنلاین است. مائوری دیتزلر رئیس این دانشگاه گفت: «هنوز تصمیمی در مورد تخفیف شهریه به دانشجویان اتخاذ نشده است.»

جاناتان ساندز وایز معاون آموزشی دانشگاه جورج تاون در زمینه شهریه‌های این دانشگاه گفت: « آموزش در دانشگاه جورج تاون تقریباً به طور کامل توسط شهریه دانشجویان تامین و صرف حقوق هیئت مدیره و استادان می‌شود. شما نمی‌توانید با تخفیف شهریه یک قطعه از این پازل را بشکنید، ما تقریباً 80 درصد سال را در دانشگاه حضور داریم و خدمات آموزشی ارائه می‌کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1066097

وب گردی

وب گردی