تولید محلول‌های ضدعفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره/ تامین 25درصد نیاز کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید محلول‌های ضدعفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره خبر داد و گفت: براساس دستورالعملی که از وزارت بهداشت و صنایع دریافت کردیم، توانستیم مقادیر قابل توجهی محلول ضدعفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره تولید کنیم که این نانو نقره تاثیر بسیار زیادی روی ویروس‌ها به ویژه ویروس‌های تنفسی دارد.

سهیلا سلحشور کردستانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید محلول‌های ضدعفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره، پانسمان‌های بیواکتیو ترمیم زخم و بندآورنده‌ خونریزی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: تقریبا 15 سال است که در این عرصه محصول تولید و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارسال کرده‌ایم. این محصولات گواهی تضمین کیفیت اروپا را دارد تا جایی که اکثر محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان به کشورهای اروپایی مثل لهستان، ایتالیا، یونان و چند کشور دیگر همچون کشورهای آسیای جنوبی شرقی و ترکیه صادر می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه با اشاره به فعالیت این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس دستورالعملی که از وزارت بهداشت و صنایع دریافت کردیم کلیه پرنسل در سه شیفت فعالیت می‌کند و توانستیم مقادیر قابل توجهی محلول ضدعفونی کننده با تکنولوژی نانو نقره تولید کنیم که این نانو نقره تاثیر بسیار زیادی روی ویروس‌ها به ویژه ویروس‌های تنفسی دارد.

سلحشور کردستانی با بیان اینکه این شرکت یک موسسه تحقیقاتی است که روی بیوپلیمرهای طبیعی و کاربرد پزشکی آنها مطالعه می‌کند، یادآور شد: این واحد تولیدی خط تولید مواد ضدعفونی ابزار و سطوح، ضد عفونی دست، فوم‌های بهداشتی ترمیم زخم و بند آورنده خونریزی متمرکز است و از سال 86 با کاربردهای متفاوت و بر پایه تکنولوژی نانو راه اندازی شد.

وی تأکید کرد: این محصول با تکنولوژی نانونقره عملکرد قوی‌تری نسبت به الکل دارد به طوری که محلول‌های ضد عفونی کننده این شرکت تکنولوژی جدیدی از محلول‌های ضدعفونی کننده غیرالکلی با استفاده از نانو کلوئید نقره است که با از بین بردن طیف وسیعی از پاتوژن‌های بیماری‌زا (باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) از انتشار و گسترش انواع بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این محلول‌ها فرار نیست و طولانی مدت در سطح باقی می‌ماند. می‌توان گفت ماده اصلی این محصولات، نانوذرات نقره است که فعالیت ضد میکروبی آن چند صد برابر فلز نقره درحالت عادی خواهد بود.

سلحشور کردستانی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان تقریبا 25 درصد نیاز کشور را در عرصه تولید محلول ضدعفونی کننده تامین می‌کند، گفت: با توجه به بیماری کووید 19 این شرکت در تلاش است که تمام نیازهای بخش‌ توزیع داروخانه‌ها و بیمارستانی را تامین کند. همچنین مباحث تحقیق و توسعه را برای تولید محلول‌های ضدعفونی کننده قوی برای مقابله با چنین ویروس‌هایی انجام دهیم.

وی با اشاره به لزوم تولید محصولات پزشکی با فناوری نانو در کشور گفت: تولید محصولات پزشکی بر پایه نانو ذرات نقره باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات عفونی و ناراحتی های پوستی می شود که در این خصوص توانسته ایم با تولیدات خود به میزان قابل توجهی از بروز بیماری‌های عفونی جلوگیری کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره نحوه عملکرد محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان بیان کرد: پانسمان های ترمیم زخم با بیومواد طبیعی تهیه شده است؛ بنابراین دارای زیست سازگاری بالایی است و نیز قدرت ترمیم زخم را تا حد بسیار بالایی افزایش می دهد. این محصولات سبب کاهش زمان بستری و تغییر شیوه درمان از بستری به سرپایی و همچنین کاهش هزینه های سیستم بهداشت کشور می‌شود و برای محدوده وسیع زخم‌ها و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف و رویکرد شرکت بالابردن کیفیت محصولات دانش بنیان است و برای رسیدن به این هدف تجربه و دانش افراد از جمله ابزار کلیدی است.این شرکت دانش بنیان در واحد تحقیق و توسعه شرکت با فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور به عنوان نخبه فعالیت می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066100

وب گردی

وب گردی