راه‌اندازی بخش ایزوله مشکلات تنفسی در بیمارستان امام سجاد تبریز/ ورود و خروج کارمندان با تب‌سنج دیجیتالی اندازه‌گیری می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از راه‌اندازی بخش 25 تخت خوابی با عنوان بخش ایزوله مشکلات تنفسی برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امام سجاد (ع) خبر داد.

محمود بهشتی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات انجام شده برای پذیرش و درمان بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: در اولین اقدام برنامه مدونی برای درمان بیماران برنامه‌ریزی کردیم تا تریاژ این بیماران پس از مراجعه به بیمارستان امام سجاد (ع) کاملا دقیق و علمی باشد. هر بیماری که به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند به وسیله پرستار تریاژ معاینه شده و در صورت ابتلا به علائم اولیه، توسط پزشک مستقر در اورژانس آزمایشات اولیه از او گرفته می‌شود.

او با بیان این که آزمایشات و عکس‌های اولیه در همان بخش اورژانس انجام می شود، ادامه داد: اگر چنانچه بیمار مشکوک به کرونا باشد از همان جا نتیجه آزمایش و نتیجه گرافیکی سینه او به پزشک مشاور متخصص عفونی ارجاع داده می شود. پزشک متخصص نیز با توجه به علائم اولیه بیماری تشخیص می‌دهد که فرد مبتلا به کرونا است و یا نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: اگر پزشک در تشخیص بیماری دچار تردید باشد، بیمار را برای انجام سی تی اسکن ارجاع می دهد. برای انتقال بیمار از اورژانس به رادیولوژی یک پروسه مشخصی تعریف شده است. فرد مشکوک به بیماری، با لباس و گان مخصوص و با رعایت موارد بهداشتی و از یک مسیر مشخص به سمت سی تی اسکن هدایت می شود.

او اضافه کرد: پس از انجام سی تی اسکن نتیجه آن به متخصص عفونی ارسال می شود و چنانچه ابتلای فرد به ویروس کرونا قطعی باشد او را به رعایت موارد بهداشتی برای بستری و در صورتی که علائم محدود و نحوه معالجه بیمار سرپایی تشخیص داده شود با دستورات مدون بیمار را مرخص و توصیه های لازم به او انجام می شود.

بهشتی در خصوص اقدام دیگر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در بیمارستان امام سجاد توضیح داد: یک بخش 25 تخت خوابی نیز آماده و سیستم تهویه نیز در آن تعبیه شد؛ هر اتاقی به صورت جداگانه با چند تخت ایزوله آماده و در حال حاضر با نام بخش ایزوله مشکلات تنفسی آماده شده است.

او با بیان این که آی سی یو بیمارستان سجاد را تا جایی که می‌توانستیم خالی نگه داشتیم، اظهار کرد: تلاش کردیم تا حد ممکن از پذیرش بیماران غیر کرونایی در ICU جلوگیری کنیم تا افرادی که در بخش ایزوله تنفسی به صورت کامل پذیرش شدند، اگر نیاز به امکانات ICU داشتند به این بخش منتقل شوند. بخش آی سی یو در حال حاضر با 9 تخت مجهز به دستگاه های ونتلاتور بوده و آماده پذیرش بیماران است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره اقدامات در سطح دانشگاه نیز توضیح داد: از اواسط اسفند جلساتی را تشکیل و تصمیاتی مبنی بر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شد. گند زدایی تمام محیط دانشگاه در این جلسات مصوب و در حال حاضر نیز قرار است یک سوم کارمندان در دانشگاه حضور پیدا کنند یک نفر را در مجتمع مستقر کردیم تا ورود و خروج کارمندان را با تب سنج دیجیتالی اندازه گیری کند. اگر مورد مشکوکی وجود داشت ثبت و به معاونت علوم پزشکی اعلام می شود.

بهشتی به اقدامات معاونت علوم پزشکی دانشگاه در واحدهای دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقداماتمان آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شیوع بیماری ویروسی کرونا و توصیف این بیماری از طریق طراحی پمفلت‌های پیشگیری و انتشار آن در فضای مجازی دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: همچنین برای مقابله با کرونا و امکان خدمت‌رسانی به مراجعان، همه فعالیت‌های اِلکتیو(غیر اورژانسی) بیمارستان امام سجاد(ع) تعلیق شده است تا بیمارستان آمادگی کامل از نظر نیروی انسانی و تجهیزات لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066106

وب گردی

وب گردی