شرایط تزریق پلاسما برای بیماران مبتلا به کرونا/ تست آنتی بادی برای تشخیص دقیق

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: به تازگی تست جدیدی به نام تست آنتی بادی برای تشخیص ویروس کرونا به کشور وارد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از انجام موفقیت آمیز تستی جدید برای تشخیص موفقیت آمیز ویروس کرونا خبر داد و گفت: به تازگی تست جدیدی به نام تست آنتی بادی برای تشخیص ویروس کرونا به کشور وارد شده است.

عضو کمیته کشوری کرونا درباره شیوه اجرای آن نیز گفت: شیوه انجام آن به این صورت است که تعداد پاتن‌های بر علیه ویروس کرونا را در خون فرد اندازه گیری می‌کند. نتیجه این تست دو تا سه روز بعد مشخص می‌شود و به زودی به کشور وارد می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این تست به تعداد محدود به کشور وارد شده و نتایج جالبی را در پی داشته است. این تست مشخص می‌کند که از ابتدای شیوع کرونا آیا به کرونا مبتلا شده اید یا خیر؟ که برخی از پزشکان که این تست را انجام دادند مشخص شد که قسمت عمده این پزشکان قبلا کرونا گرفته اند و خودشان هم اطلاع نداشته اند.

تست آنتی بادی نشان می دهد فرد در برابر ویروس واکسینه است

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: وقتی نتیجه این تست مثبت بشود یعنی فرد در برابر ویروس کرونا ایمن است. یا می‌توان گفت فرد در برابر ویروس واکسینه است. البته همین تست هم در برخی موارد ۳۰ تا ۴۰ درصد خطا دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مردم همچنان دست‌های خود را مرتب بشویند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.

روزه گرفتن ریسک ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد؟

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی در زمان اپیدمی کرونا در زمان روزه داری هم باید انجام شود و اگر افراد بتوانند این مسائل را رعایت کنند حتما روزه بگیرند.

نتایج تزریق پلاسما برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا

عضو کمیته کشوری ویروس کرونا در ادامه درباره نتایج تزریق پلاسما برای بهبود بیماران کرونایی گفت: تزریق پلاسما در قالب یک طرح تحقیقاتی در کشور ما شروع شده است و نزدیک به ۱۲۰ نفر هم تاکنون از این شیوه استفاده کرده اند.

استفاده از تزریق پلاسما برای بیمارانی است که فرم پیشرفته بیماری را دارند

مردانی گفت: ولی استفاده از تزریق پلاسما برای بیمارانی است که فرم پیشرفته بیماری را دارند و در بیمارستان بستری هستند. ولی متاسفانه در روز‌های گذشته مواجه شده ایم با افرادی که به دکتر مراجعه می‌کنند و درخواست دارند که به آن‌ها پلاسما تزریق شود در صورتی که تزریق پلاسما مثل آمپول زدن نیست که به همه افراد تزریق شود.

فرد باید رضایت کتبی برای تزریق پلاسما بدهد

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مورد دوم در اجرای این کار این است که فردی که می‌خواهد این کار را انجام دهد باید رضایت کتبی بدهد که اگر دچار عوارضی شد بعدا شکایتی نداشته باشد. چون هنوز در حال انجام تحقیقات روی این طرح هستیم. هنوز یافته‌های موجود در دنیا درباره تاثیر پذیری صدردصد این پلاسمای دوره نقاهت به نتیجه کامل نرسیده است.

تزریق پلاسما برای مردم عادی توصیه نمی‌شود

عضو کمیته کشوری کرونا اضافه کرد: این تزریق پلاسما فقط برای بیماران بستری و بد حال داخل‌ ای سی یو است و برای مردم عادی توصیه نمی‌شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1066121

وب گردی

وب گردی