بسته‌بندی ماسک با دستگاه اتوکلاو در واحد شاهرود/ بیمارستان خاتم الانبیا بار درمانی شهر را به دوش می‌کشد

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از بسته‌بندی و استریل ماسک‌های دست ساز توسط دستگاه اتوکلاو و توزیع روزانه بین مردم خبر داد.

مجتبی واحدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در بحث کرونا گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که واحد شاهرود برای حل این مشکل به سهم خود به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین اقدامی انجام دهد. در همین راستا با یکی از شرکت‌های مستقر در دانشگاه برای تولید محصول به‌صورت مشترک رایزنی‌هایی انجام شد.

او ادامه داد: با مرمت و راه‌اندازی دستگاه تقطیر مایع به مایع موجود در آزمایشگاه مهندسی شیمی و با توجه به اخذ مجوزهای لازم توسط شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تولید مایع ضدعفونی کننده را آغاز کردیم.

واحدی با بیان این که در حال حاضر در بحث تقطیر الکل فعالیت خود را آغاز کردیم، توضیح داد: بالغ بر ۲ هزار لیتر مایع ضدعفونی با استفاده از یک شرکت دانش بنیان مستقر در واحد تولید شد؛ الکل تولید شده از دستگاه تقطیر به شرکت تحویل داده شد و با مجوز سازمان غذا و دارو در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع کردیم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود درباره اقدام دیگر این واحد دانشگاهی گفت: دستگاه‌های اتوکلاو موجود در آزمایشگاه صنایع غذایی را بسیج و تمام ماسک هایی که به صورت دست ساز توسط گروه های جهادی و مردم تولید شده را توسط این دستگاه ها بسته‌بندی کردیم.

به گفته او روزانه حدود هزار ماسک بهداشتی تولید شده در ستاد مقابله با کرونای شاهرود ضد عفونی و استریل شده و مجدداً به این ستاد تحویل داده می‌شوند تا بین مردم توزیع شود.

واحدی در ادامه اظهار کرد: همچنین به دنبال اخذ مجوز برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای دانشگاه هستیم؛ اما مواد ضد‌عفونی کننده تولید شده در آزمایشگاه مهندسی شیمی در بیمارستان خاتم الانبیا دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و دانشگاه علوم پزشکی توزیع شد.

او تاکید کرد: در حال حاضر بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بخش عظیمی از بار درمانی شهر را به دوش می کشد و بسیاری از بیماران از بیمارستان امام حسین(ع) که کانون معالجه بیماران کرونایی بود به این بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در پایان گفت: در بحث گیاهان دارویی نیز ورود کرده و تولید گیاهان دارویی که سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کنند را در دستور کار قرار داده‌ایم. در حال حاضر چند ترکیب گیاهی تولید و در حال آزمایش نهایی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این واحد دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066127

وب گردی

وب گردی