پلیس: لایو‌های اینستاگرامی را رصد می‌کنیم

به گفته سرهنگ کاظمی، پلیس لایو‌های اینستاگرام را رصد کرده و با خاطیان را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرقی نمی‌کند خواننده باشی یا بازیگر، فوتبالیست باشی یا یک گوینده خبر، این روز‌ها که کرونا همه مردم را خانه نشین کرده، ابزار لایو اینستاگرام راه ارتباطی خوبی برای برقراری تصاویر زنده از هر کجای کره زمین است.

این روزها، تعداد لایو‌هایی که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، کم نیست، اما به نظر می‌رسد این ابزار جدید هم مورد سواستفاده عده‌ای قرار گرفته و زمینه ساز انجام تخلفاتی شده است.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: لایو‌های اینستاگرام به صورت عام، مورد رصد پلیس قرار می‌گیرد، اما با توجه به گسترش این ابزار، امکان بررسی همه موارد در فضای مجازی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تنها لایو‌های صفحاتی که قفل نیستند، توسط پلیس رصد می‌شود.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به این سوال که لایو‌های دوطرفه‌ای که از داخل و خارج کشور گرفته می‌شود نیز در رصد پلیس قرار دارند؛ گفت: بله، این لایو‌ها هم رصد می‌شود.

وی با اشاره به امکان انجام تخلفات قانونی در این لایو‌ها اظهار کرد: افرادی که در داخل کشور، وارد این لایو‌ها می‌شوند، در صورت انجام هرگونه تخلف پرونده آن‌ها توسط پلیس پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره سایت‌هایی که برخی از این لایو‌ها را ذخیره کرده و مجددا بازنشر می‌دهند؛ افزود: حتی اگر رصد همه لایو‌ها برای پلیس امکان نداشته باشد؛ صفحات دیگری که مجددا این لایو‌ها را منتشر می‌کنند؛ حتما توسط پلیس بررسی خواهند شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1066131

وب گردی

وب گردی