عرضه 2 میلیون تُن شیر در زمستان 98

دامداری‌های کشور در زمستان سال ١٣٩٨ بیش از ٣٨٠ هزار رأس گاو و گوساله و ٢ میلیون تن شیر به بازار عرضه کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از مرکز آمار، دامداری‌های کشور در زمستان سال ١٣٩٨ بیش از ٣٨٠ هزار رأس گاو و گوساله و ٢ میلیون تن شیر به بازار عرضه کردند.

تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشــور در اسفند ماه سال گذشته، ٤,٨ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان سرشماری عمومی کشاورزی (آبان ١٣٩٣) ١٣.٢ درصد افزایش یافته است.

نتایج آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات ماهانه دام سنگین (گاو و گوساله) که از دی‌ماه سال ١٣٩٨ با شیوه‌های نوین تولید آمار (استفاده از نمونه موثر و ثابت با روش اجرای ترکیبی مصاحبه حضوری و تلفنی ) در سطح کشور اجرا شد نشان می‌دهد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشــور در اسفند ماه سال گذشته، ٤,٨ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان سرشماری عمومی کشاورزی (آبان ١٣٩٣) ١٣,٢ درصد افزایش یافته است.

بر اساس یافته‌های دیگر حاصل از اجرای این طرح آمارگیری، در زمستان سال قبل تعداد ٣٨٥ هزار رأس گاو و گوساله دامداری‌های کشور برای فروش عرضه شد و مقدار تولید شیر گاو در این مدت، ٢ میلیون تن بوده است.‏ همچنین در این مدت تعداد ٥٣٥ هزار رأس گوساله زنده در دامداری‌های کشور متولد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066167

وب گردی

وب گردی