بررسی مشکلات اصناف در نشست استانداری تهران

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در نشست استانداری مشکلات و دغدغه‌های اصناف در رابطه با فعالیت واحد‌های صنفی، ملاحظات، الزامات و مخاطرات به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضوردستگاه‌های ذی‌ربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قاسم نوده فراهانی با اشاره به فعالیت اصناف کم خطر در تهران از هفته آینده، اظهار داشت: مطابق برنامه ستاد ملی مقابله باکرونا از شنبه ۳۰ فروردین ماه برخی اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می‌کنند که فعالیت این واحد‌ها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مشکلات و دغدغه‌های اصناف تهران را مطرح کردیم.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: واحد‌های صنفی مشکلاتی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد، هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که برخی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی ادامه داد: نکته بعدی اعلام تعطیلی پاساژ‌ها است. از آنجایی که صنوف کم خطر خارج از پاساژ‌ها می‌توانند فعالیت نمایند، باعث اختلافات و نارضایتی عدیده واحد‌های صنفی شده است. در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ گردد تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای واحد‌های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد‌های صنفی اعلام شود تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری نمایند.

فراهانی در پایان با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف تصریح کرد: درخواست‌های مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایت‌ها امری بدیهی ست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066185

وب گردی

وب گردی