شورش سه گردان نزدیک به عربستان و پیوستن به متحدان امارات

سه گردان نظامی در استان سقطری در آب‌های جنوبی یمن با شورش علیه دولت مستعفی (متحد عربستان)، از شورای انتقالی جنوبی (متحد امارات) حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه تشدید اختلافات بین عربستان سعودی و امارات، سه گردان در استان سقطری با شورش علیه دولت مستعفی یمن، وفاداری خود به شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات را اعلام کردند.

یک مسئول محلی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که گردان‌های «قطاع نوجد»، «الدبابات» و «الدفاع الجوی» وابسته به تیپ اول پیاده‌نظام دریایی در استان سقطری، علیه دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» اعلام شورش کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود که این گردان‌ها حمایت و وفاداری خود به شورای انتقالی جنوبی را اعلام کرده و پرچم‌های جدایی‌طلبی را بالا بردند.

از سوی دیگر «سالم العولقی» عضو هیأت ریاست شورای انتقالی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «از پیوستن گردان‌های وابسته به تیپ اول پیاده‌نظام دریایی در جزیره سقطری به نیرو‌های جنوبی و اعلام حمایت آن‌ها از شورای انتقالی جنوبی استقبال می‌کنیم».

العولقی این اقدام را موضع ملی مسئولانه در برابر طرح‌های مشکوک علیه جزیره سقطری خواند.

این تحولات پس از آن رخ داد که مسئولان شورای انتقالی جنوبی در استان سقطری با ابوفیصل فرمانده «قوات الواجب ۸۰۸» عربستان دیدار کرد.

روز گذشته همچنین شورای انتقالی جنوبی «یحیی مبارک سعید» مسئول این شورا در سقطری را برکنار و «ناظم قبلان» را به عنوان جانشین او معرفی کرد.

پیشتر نیرو‌های دولت هادی با تصرف یک اردوگاه امنیتی در سقطری، نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوبی را از آن بیرون کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066197

وب گردی

وب گردی