لاوروف: آماده مذاکره با آمریکا در زمینه موشکهای مافوق فراصوت هستیم

وزیر خارجه روسیه از تمایل کشورش برای مذاکره با همتای آمریکایی خود در زمینه ثبات راهبردی و موشکهای مافوق فراصوت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که روسیه آماده است به عنوان بخشی از گفت وگوهای گسترده تر درباره ثبات راهبردی و موشکهای مافوق فراصوت و سایر موارد مربوط به کنترل تسلیحاتی با آمریکا گفت وگو کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این زمینه گفت که می خواهد مجددا با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه از سرگیری مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحاتی و ثبات راهبردی صحبت کند.

لاوروف گفت: «ما از علاقه شرکای آمریکایی استقبال می کنیم زیرا ما آنها را ترغیب کرده ایم تا برای مدت طولانی و به طور جدی تر این مشکلات را رفع کنند.»

هر دو کشور در حال توسعه موشکهای مافوق فراصوت برای گسترش قابلیتهای دفاعی خود هستند، به طوری که روسیه اوایل ژانویه گذشته (دی) با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور این موشک را در «کریمه» آزمایش کرد.

کارشناسان بر این باورند که استقرار این گونه موشکها آنها میتواند باعث ایجاد مسابقات جدید تسلیحات اتمی شود.

معاون اول وزارت دفاع روسیه چندی قبل گفت که نیروهای مسلح این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا و برخی متحدان این کشور، چندی دیگر به به روزترین تجهیزات جنگی از جمله سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و بمب‌افکن‌های راهبردی جدید تجهیز خواهند شد.

«آلکسی کریوروچکو» معاون اول وزارت دفاع روسیه در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات این کشور گفت: «باوجود تحریم‌های اقتصادی غرب، با ایجاد سامانه‌های تسلیحاتی مستقل از نظر فنی قادر خواهیم بود با نوین‌ترین تجهیزات حتی پیشرفته ترین موشک‌های مافوق فراصوت مقابله کنیم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1066203

وب گردی

وب گردی