خشم ساکنان جزیره گوام از حضور نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا

پس از آنکه ابتلای 580 نفر از پرسنل ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به ویروس کرونا مشخص شد استقرار پرسنل این ناو در جزیره گوام، خشم و نگرانی مردم این جزیره را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مردم در جزیره گوام این روزها باید با حضور نظامی دائمی نیروهای آمریکایی در این جزیره راهبردی در اقیانوس آرام کنار بیایند اما برخی از مردم این جزیره به شدت از این موضوع نگران هستند که برخی از پرسنل ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به ویروس کرونا مبتلا شده و در هتل‌های این جزیره در قرنطینه به سر می‌برند،‌ اگر چه مقامات آمریکایی مدعی اتخاذ تدابیر سرسختانه در این زمینه هستند.

شیوع ویروس کرونا در ناو تودور روزولت از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) آغاز شد و نامه «برت کروزیر» فرمانده این ناو هواپیما بر که طی آن خواستار اقدام فوری برای حفاظت از پرسنل این ناو شد، به بروز بحران در مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا منجر شد.

«توماس مودلی» سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا پس از آنکه این نامه منتشر شد اقدام به اخراج فرمانده ناو روزولت کرد و در سخنرانی بر روی این ناو در جزیره گوام،‌ کروزیر را به دلیل انتشار چنین نامه‌ای فردی «احمق و ساده‌لوح» توصیف کرد.

اندکی پس از انتشار این سخنرانی در رسانه‌ها،‌ مودلی با موج انتقادها مواجه شد و پس از آنکه به دلیل اظهاراتش درباره کروزیر عذرخواهی کرد،‌ از سمتش نیز کناره گیری کرد.

ناو روزولت بیش از یک هفته است که در آبهای جزیره گوام پهلو گرفته و 4 هزار و 865 پرسنل آن تست ابتلا به کرونا داده‌ و به جزیره منتقل شدند. بر اساس گزارش‌ها بیش از 580 نفر از ملوانان این ناو به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یکی از ملوانان روز پنجشنبه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سرانجام روز دوشنبه جان خود را از دست داد.

بر اساس گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، بیش از 1700 نفر از ملوانان که تست ابتلا به کرونای آنها منفی اعلام شده در هتل‌های جزیره گوام قرار دارند و افراد مبتلا نیز در خود ناو باقی مانده‌اند.

«هوپ کریستوبال» از ساکنان جزیره گوام که نگران حضور نیروهای آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا است، می‌گوید: «مردم ما در حال دریافت سیلی به صورت‌هایشان هستند و مقامات در حال دادن وعده‌هایی هستند که نمی‌توانند به آن عمل کنند.»

هتل‌‌های جزیره گوام به طور معمول میزبان نظامیان ارتش آمریکا بوده و وزارت دفاع آمریکا تقریبا کنترل یک سوم این جزیره را در اختیار دارد.

گوام تا کنون ابتلای 133 نفر از ساکنین خود به ویروس کرونا را تایید کرده که از این تعداد 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات این جزیره تلاش دارند تا شیوع این ویروس در گوام را متوقف کرده و از ملوانان آمریکایی حاضر در این جزیره نیز درخواست کرده‌اند تا در هتل‌ها باقی بمانند.

مقامات این جزیره با مطرح کردن این موضوع که حضور ملوانان نیروی دریایی آمریکا در این جزیره باعث پر شدن اتاق هتل‌های این جزیره شده اما گفته‌اند که باید اقدامات لازم برای محافظت از مردم اتخاذ شود.

با این وجود برخی از ساکنان این جزیره معتقدند که اجازه حضور نظامیان آمریکایی در گوام، بازی کردن با سلامتی و جان مردم است و نباید به ملوانان آمریکایی اجازه استقرار در هتل‌های این جزیره داده شود و مقامات گوام باید در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066206

وب گردی

وب گردی