تصمیم جالب فیفا؛ یک سال و دو جام‌جهانی!/ دردسر جدید اینتر برای جذب هافبک بارسلونا/ آغاز شمارش معکوس برای جدایی ستاره رئال

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال اروپا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

خشم نویر از سران بایرن؛ بن‌بست در مذاکرات

شرایط بین مانوئل نویر و باشگاه بایرن مونیخ خوب پیش نمی رود. سنگربان باتجربه و ملی پوش بایرن مونیخ مدتی است که در حال مذاکره با باشگاه برای تمدید قرارداد است و حتی هفته گذشته اعلام شد که بایرن با نویر بر سر قراردادی تا 2023 به توافق رسیده اما این خبر تکذیب شد. نویر قراردادی تا 2025 می خواهد و همچنین اخیرا فاش شده است که خواهان دریافت دستمزد ناخالص 20 میلیون یورویی در سال است. نویر می خواهد میزان دستمزدش به سطح لوکاس هرناندس و فیلیپه کوتینیو برسد ولی بایرن مونیخ قصد ندارد چنین مبلغی را به نویر پرداخت کند.

امروز نشریه کیکر ادعا کرد که مذاکرات دو طرف به بن بست رسیده و متوقف شده است. دلیل اصلی این اتفاق، به ناراحتی شدید نویر از سران بایرن بر می گردد. او از اینکه خواسته هایش در رسانه ها به صورت علنی مطرح شده، گلایه دارد و دیگر نمی خواهد به پای میز مذاکره برگردد. گفته می شود نویر در صورت جدایی از بایرن مونیخ، راهی چلسی خواهد شد و باشگاه لندنی در این مورد گفت و گو های مثبتی نیز با او داشته است. بایرن مونیخ زمستان گذشته، الکساندر نوبل را از شالکه به خدمت گرفت تا در آینده ای نه چندان دور بتواند جانشین نویر شود ولی شاید این گلر جوان زودتر از اینها به آرزویش دست یابد.

جدایی راموس از رئال؛ آغاز شمارش معکوس

روند تمدید قرارداد سرخیو راموس به کندی پیش می رود و در حال حاضر هیچ مذاکره ای بین دو طرف در جریان نیست. فوریه گذشته بود که مشخص شد باشگاه رئال هرگز هیچ تماسی با رنه راموس برادر سرخیو به منظور تمدید قرار داد نداشته و با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فوتبال، باشگاه فعلا موضوع تمدید قراردادها را به بعد موکول کرده است. قرارداد سرخیو راموس ژوئن 2021 و زمانی که 35 ساله خواهد بود، به اتمام می رسد و سران رئال معتقدند در طول فصل آینده فرصت برای گفت و گو خواهند داشت. در صورت شروع مذاکرات، رئال پیشنهاد تمدید سال به سال را ارائه می دهد؛ در حالی که تمایل راموس به تمدید دو ساله است. راموس اخیرا در مصاحبه ای گفت که درک می کند که رئال بخواهد طبق قوانین داخلی باشگاه، به بازیکنان بالای 30 سال، پیشنهاد تمدید سال به سال را ارائه دهد.

شیوع کرونا و بحران اقتصادی باشگاه ها نیز می تواند به ضرر راموس تمام شود. او به همراه گرت بیل، بیشترین دستمزد را در رئال دریافت می کند و بعید است رئال به وی پیشنهاد دستمزدی بالاتر بدهد اما از سوی دیگر، تعویق یورو 2020 به ژوئن 2021 نیز می تواند به سود راموس تمام شود چرا که رئال قطعا دوست ندارد که کاپیتان تیم ملی اسپانیا در یورو 2021، بازیکنی از تیم دیگر باشد. راموس اخیرا و در مذاکره با فلورنتینو پرز رئیس باشگاه، به توافق رسید که 10 تا 20 درصد از دستمزد بازیکنان کاسته شود. تماس تلفنی پرز با او در رسیدن به این توافق بسیار کارساز بود که نشان از رابطه محکم و دوستانه راموس با رئیس باشگاه دارد. باید دید این رابطه صمیمانه، در روند تمدید قرارداد او چه نقشی ایفا خواهد کرد.

معضل غیرمنتظره برای ستاره‌های خارجی PSG

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در نطقی تلویزیونی خبر از تمدید قرنطینه و بسته ماندن مرزهای این کشور تا 11 می(22 اردیبهشت) به دلیل شیوع کرونا داد. نطقی که با 37 میلیون بننده تلویزیونی رکورددار نیز شد. به این ترتیب تمام افراد با گذرنامه غیر اروپایی، از خارج از محدوده شنگن، قادر به ورود به کشور فرانسه نخواهند بود و این برای فوتبالیست های خارجی شاغل در لیگ فرانسه که در روزهای شیوع کرونا از فرانسه خارج شده اند، دردسرساز خواهد شد.

طبق برنامه قرار است لوشامپیونا از 17 ژوئن دوباره شروع شود و طبعا باشگاه های فرانسوی از ماه می، تمرینات خود را از سر خواهند گرفت و در بدترین حالت، بازیکنان آمریکای جنوبی تیم پی اس جی مثل نیمار، کاوانی و کیلور ناواس با مشکل بازگشت روبرو خواهند شد. گفته می شود بسته ماند مرزها احتمالا تمدید نیز خواهد شد و در این صورت مشخص نیست که این فوتبالیست ها چگونه قادر به بازگشت به فرانسه هستند.

تیاگو سیلوا دیگر بازیکن اهل آمریکای جنوبی پی اس جی است که راهی برزیل شده ولی به دلیل داشتن گذرنامه فرانسوی، مشکل بازگشت نخواهد داشت. کاوانی، نیمار و کیلور ناواس هر سه این روزها در کشورهای خود حضور دارند و در انتظار شروع تمرینات و بازگشت به فرانسه هستند ولی با این وضعیت، شرایط برای بازگشت شان فراهم نیست.

عقب‌نشینی باشگاه تاتنهام از تصمیم جنجالی

باشگاه تاتنهام از تصمیم جنجالی خود برای مرخصی اجباری بدون حقوق دادن به کارکنان غیرورزشی باشگاه عقب‌نشینی کرده و پذیرفت که فشار و انتقاد شدید هواداران، عامل این عقب‌نشینی بوده است. تاتنهام دو هفته پیش اعلام کرد که به دلیل بحران مالی ناشی از اپیدمی کرونا، به کارکنان غیرورزشی‌اش مرخصی اجباری بدون حقوق داده تا آنها از کمک‌هزینه دولت انگلیس برای بی‌کاران کرونا استفاده کنند. تصمیمی که خشم هواداران تاتنهام را به دنبال داشت. با اینکه به غیر از تاتنهام چند باشگاه لیگ برتری دیگر هم دست به اقدام مشابهی زدند ولی فشار هواداران باعث شد لیورپول در تصمیم خود تجدیدنظر کند. حالا هم باشگاه تاتنهام از مقاومت دست کشیده و اعلام کرد به علت فشار هواداران از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده و به همه 550 نیروی کار غیر ورزشی‌اش تا پایان ماه مه میلادی حقوق کامل پرداخت خواهد کرد.

در بیانیه باشگاه تاتنهام که در وبسایت باشگاه منتشر شده چنین آمده: «ما مطلعیم که بسیاری از هواداران باشگاه با تصمیم ما برای مرخصی اجباری کارکنان به شدت مخالفت بودند. شرایط ما با کسب و کارهای دیگری که از برنامه کمک دولت در این زمینه برخوردار شدند متفاوت است و ما با فشارهای بیشتری از ناحیه هواداران مواجه هستیم. به همین علت تصمیم گرفتیم از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده و تا پایان ماه مه به همه کارکنان باشگاه حقوق کامل پرداخت کنیم.»

گزینه جدید دورتموند برای تقویت خط حمله

باتوجه به احتمال جدایی ارلینگ هالند در تابستان، بوروسیا دورتموند به دنبال جذب یک استعداد جدید است. بوروسیا دورتموند یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی است که با جذب استعدادهای جوان و میدان دادن به آن‌ها سود زیادی را به دست می‌آورد. دورتموند بازیکنان کم نام و نشان را جذب می‌کند و آن‌ها را به ستاره‌های بزرگ تبدیل می‌کند و در چنین ماموریتی تبحر بالایی پیدا کرده است.

ارلینگ هالند جدیدترین ستاره‌ای است که دورتموند او را آماده فروش با رقم بالا کرده است. این بازیکن تنها بعد از چند بازی در دورتموند مورد توجه رئال قرار گرفته است و کهکشانی‌ها حاضر هستند که برای او ۸۰ میلیون یورو پرداخت کنند. باتوجه به احتمال زیاد جدایی هالند در تابستان، دورتموند از همین الان به دنبال انتخاب جایگزین او است. اشپیگل نوشت که میلوت راشیکا، مهاجم جوان وردربرمن گزینه جدید دورتموند برای تقویت خط حمله است.

این بازیکن کوزویی تنها ۲۳ سال سن دارد. او مورد توجه لیورپول هم قرار گرفته است و وردربرمن برای فروش این استعداد جوان تنها ۳۸ میلیون یورو می‌خواهد و به نظر می‌رسد که دورتموند به راحتی او را در تابستان جذب کند.

احتمال جدایی چند بازیکن جوان دورتموند در تابستان مثل سانچو، اشرف حکیمی و هالند زیاد است و این تیم به دنبال جایگزین کردن آن‌ها با بازیکنان جوان است.

رودست لیورپول به رئال‌مادرید

باشگاه لیورپول اگر سادیو مانه را به رئال‌مادرید بفروشد، دیگر هدف بزرگ کهکشانی‌ها را به خدمت خواهد گرفت.

روزنامه «سان» مدعی شد، باشگاه رئال‌مادرید در پی جذب سادیو مانه ستاره لیورول است، بازیکنی که با کاهش ارزشش در روز‌های کرونایی ۱۰۵ میلیون پوند قیمت‌گذاری شده. با این حال باشگاه لیورپول هم اگر رئالی‌ها ستاره‌شان را به خدمت بگیرند، بیکار نخواهد نشست و یک ستاره جوان دیگر را جانشین وینگر سنگالی خواهد کرد. گفته می‌شود هدف اول لیورپول، کیلیان امباپه است. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن از مدت‌ها پیش اصلی‌ترین گزینه خرید رئال‌مادرید بوده است.

تصمیم جالب فیفا؛ یک سال و دو جام‌جهانی!

فدراسیون جهانی فوتبال (فوتبال) تصمیم گرفته که دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها را یک سال به تعویق بیندازد و آن را در سال ۲۰۲۲ برگزار کند. این بدان معناست که هر دو جام جهانی فوتبال در رده باشگاهی و ملی در یک سال برگزار خواهند شد. دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها که فیفا تغییراتی در شیوه برگزاری و تعداد تیم‌های حاضر در آن اعمال کرده است، قرار بود تابستان سال ۲۰۲۱ در چین برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا و به تبع آن تعلیق مسابقات فوتبال و به تعویق افتادن تورنمنت‌هایی مانند یورو ۲۰۲۰، کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۰ و المپیک ۲۰۲۰ به سال آینده، فیفا برای جلوگیری از تداخل زمانی جام جهانی باشگاه‌ها با این تورنمنت‌ها محبور شد، زمان دیگری را برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

فیفا هنوز به صورت رسمی تاریخ جدید را اعلام نکرده، اما طبق اعلام نشریه «آس»، جام جهانی باشگاه‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد و فدراسیون جهانی فوتبال هم به زودی این خبر را اعلام رسمی می‌کند. با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل پاییز، فیفا این امکان را دارد که نسخه باشگاهی جام جهانی را در فصل تابستان برگزار کند. مکان برگزاری مسابقات، اما تغییر نکرده و همچنان قرار است که چین میزبان این مسابقات باشد.

تردید فیفا برای برگزاری بازی‌های ملی

ویکتور مونتاگلیانی گفت: فکر می‌کنم آغاز دوباره رقابت‌های فوتبال در سطح ملی یک هدف سخت باشد. این مسئله فقط به خاطر سلامتی و میزان مختلف آمادگی کشورها از نظر شرایط مبارزه با ویروس کرونا نیست. مسئله مهم این است که ما باید شاهد بازگشت مسافرت‌های بین‌المللی باشیم.

نایب رئیس فیفا ادامه داد: اولویت ما فوتبال ملی است و برای شروع رقابت‌ها ماه سپتامبر را در برنامه خود داریم. البته مطمئن نیستم که این گزینه با توجه به شرایط کلی جهان شانس زیادی برای اجرایی شدن داشته باشد. شک هم دارم که رقابت‌های اولیه با حضور تماشاگران برگزار شوند، زیرا با ریسک زیادی مواجه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران نقطه ورود ما به بازی‌هاست. رویکرد فیفا در این شرایط مرحله‌ای است. در پنجره ماه مارس ۲۰۲۱ همه چیز درست می‌شود. اکنون وظیفه داریم تا مشکل لیگ‌های کشورها را حل کنیم و سپس به رقابت‌های رسمی فیفا باز می‌گردیم. به احتمال فراوان باید بسیاری از رویدادهای خود را اصلاح کنیم.

بزرگترین تفاوت مسی با ستاره‌های بزرگ فوتبال

لیونل مسی سال هاست که همراه با کریستیانو رونالدو بی رقیب ترین فوتبالیست های دنیا محسوب می شوند و تقریبا به غیر از سال 2018، تمام افتخارات فردی را بین خود تقسیم کرده اند. تنها لوکا مودریچ بود که سال 2018 توانست توپ طلا را از چنگ این دو فوق ستاره خارج کند. همواره شاهد مقایسه بین مسی و رونالدو هستیم اما به عقیده ماسکرانو، مسی قابل قیاس با هیچ فوتبالیستی نیست.

هم‌تیمی سابق مسی در بارسا و تیم ملی آرژانتین، در این رابطه گفت:« چیزی که باعث تفاوت بین مسی و دیگر بازیکنان می شود، به قدرت تصمیم گری و اجرای او بر می گردد. یک چیز تصمیم گیری است و چیز دیگر اجرا. خیلی از فوتبالیست های برجسته دنیا، تصمیمات خوبی می گیرند ولی خیلی وقت ها نمی توانند در اجرا موفق عمل کنند ولی مسی هم خوب تصمیم می گیرد و هم به بهترین شکل نیز آن را عملی می کند. غیرممکن است فوتبالیست ها تحت تاثیر جریان بازی قرار نگیرند اما این مسی است که تعیین می کند روند یک بازی چگونه پیش برود. او می تواند در طول بازی، توان بدنی اش را تقسیم بندی کند و در هر 90 دقیقه، بین 7 تا 10 موقعیت صد در صد را خلق می کند. مسی می تواند به خوبی خود را بر بازی غالب کند. او تصمیم می گیرد، اجرا می کند و بازی همانگونه که او می خواهد، پیش می رود. ما به عنوان هم تیمی های مسی نیز همیشه تابع نقشه هایش در زمین بودیم.»

دردسر جدید اینتر برای جذب هافبک بارسلونا

نیمکت‌نشینی ویدال باعث شد که در نقل و انتقالات زمستانی شایعات زیادی در رابطه احتمال جدایی این بازیکن از بلوگرانا به گوش برسد. همچنین گفته شد که آنتونیو کونته و اینتر به شکل جدی خواهان جذب این بازیکن هستند اما در نهایت این انتقال نهایی نشد تا ویدال حداقل تا پایان فصل در جمع آبی و اناری ها ماندگار شود.

حالا اما دوباره شایعات حضور ویدال در اینتر قوت گرفته است. با این حال امروز نشریه اسپورت کاتالونیا مدعی شد که دو مشکل بر سر راه انتقال ویدال به نراتزوری وجود دارد. اول اینکه باشگاه ایتالیایی حاضر به پرداخت رقم درخواستی بارسلونا یعنی ۲۰ میلیون یورو نیست و از طرف دیگر نراتزوری علاقه ای به منجر شدن این انتقال به یک معاوضه ندارد.

با این حال ساعاتی پیش کالچو مرکاتو گزارش داد که علاوه بر موارد ذکر شده مشکل دیگری بر سر راه حضور هافبک شیلیایی در اینتر وجود دارد. ویدال ۳۲ ساله برای پیوستن به اینتر خواهان عقد قراردادی سه ساله است. موضوعی که بر اساس ادعای کالچو مرکاتو و با توجه به سن بالای این بازیکن با مخالفت باشگاه اینتر روبرو خواهد شد.

کد خبر: 1066215

وب گردی

وب گردی