تشریح جزئیات پرداخت ۲ وام قرض‌الحسنه از سوی نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جزئیات نحوه تایید درخواست وام‌های قرض‌الحسنه ای که در ستاد اقتصادی دولت تصویب شده، بزودی در اطلاعیه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بر اساس سازوکاری که در ستاد اقتصادی دولت تعریف شده است برای دریافت وام یک میلیون تومانی هیچ نیازی به ثبت نام در هیچ سایتی وجود ندارد گفت: جزئیات نحوه تایید درخواست وام های قرض‌الحسنه ای که در ستاد اقتصادی دولت تصویب شده به زودی در اطلاعیه رسمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.

نوبخت با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت اگفت: طی روزهای آینده به خانوارهای دریافت کننده یارانه نقدی از طریق پیامکی که با سرشماره وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود، فرصت یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴% ارائه خواهد شد، در مرحله بعد خانوارها در صورت تمایل باید از طریق پیامک رسمی اعلام شده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست این وام را تایید کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقساط قرض الحسنه وام یک میلیون تومانی از تیر ماه از یارانه نقدی کسر خواهد شد گفت: بر اساس توافقات انجام شده اقساط این وام یک میلیون تومانی که به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی که یارانه نقدی 45500 تومانی دریافت می کنند، ارائه می‌شود ۳۵ هزار تومان در هر ماه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه، سرپرست خانوار برای دریافت این یک میلیون تومان وام قرض الحسنه بایستی اعلام آمادگی خود را از طریق پیامک اعلام کند، گفت: برای پرداخت این وام به ۲۳ میلیون خانوار، رقمی حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان باید از طریق منابع بانکی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد و این مبلغ به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوارهایی که درخواست خود را تایید کرده اند واریز خواهد شد.

به گفته دکتر نوبخت، تفاوت ۸ درصدی این وام قرض الحسنه بایستی از طریق منابع دولت به سیستم بانکی کشور پرداخت شود که سازمان برنامه و بودجه تضمین بابت پرداخت مابه التفاوت به بانکهای عامل را متعهد خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در ستاد اقتصادی دولت مصوب شد تا این مبلغ قبل از شروع ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، افزود: حدود ۴ میلیون خانوار که بر اساس داده‌های بانک اطلاعاتی درآمد ثابت ندارند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و سایر مشاغلی که در مصوبه دولت تعیین شده است، می توانند به جای وام یک میلیون تومانی وامی به ارزش یک تا دو میلیون تومان دریافت کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه سرپرستان این خانوارها نیز بایستی به پیامکی که به آنها برای دریافت این وام قرض الحسنه ارسال می شود پاسخ دهند، تصریح کرد: باز پرداخت اقساط این دو وام از محل یارانه نقدی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حدود ۳ میلیون نفر نیز کمکهای بلاعوض در نظر گرفته شده است، گفت: رقمی بین دویست تا ۶۰۰ هزار تومان بر اساس بعد خانوار برای این گروه تدارک شده که مرحله اول آن در اسفندماه واریز شد و مرحله دوم آن تا پیش از پایان فروردین انجام خواهد شد.

به گفته دکتر نوبخت بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز این پرداخت بلاعوض انجام خواهد شد و همچنین در اردیبهشت با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان یک پرداخت ویژه نیز برای این خانوارها.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066223

وب گردی

وب گردی