تولید محلول و ژل ضد عفونی کننده در واحد علوم و تحقیقات/ ایجاد مرکز تحقیقات ازدیاد برداشت نفت در دستور کار قرار دارد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: خط تولید محلول و ژل ضد عفونی کننده واحد علوم و تحقیقات طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت غذا و دارو و زیر نظر اساتید در حال فعالیت است.

سعید بازگیر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تولید ژل های ضد عفونی کننده گفت: دو شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای تولید ژل های ضد عفونی فعال هستند. همچنین خط تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده پوست و سطوح توسط پژوهشکده ثریا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این واحد دانشگاهی در مجتمع آزمایشگاهی رازی، در حال انجام فعالیت است.

به گفته او این خط تولید طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت غذا و دارو مواد ضد عفونی کننده را تولید کرده است و فرمولاسیون آن کاملاً علمی و زیرنظر اساتید و هیأت علمی تمام‌وقت این واحد دانشگاهی است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: به دنبال جمع آوری ایده های مختلف برای مقابله با ویروس کرونا هستیم. فراخوانی نیز در برخی از حوزه ها انجام شده است تا اگر اساتید و دانشجویان ایده جدیدی در این خصوص دارند را ارائه دهند. البته طرح هایی نیز همچون شناسایی موردهای آلوده به بیماری توسط حیوانات ارائه شده است.

بازگیر با بیان این که بخشی از حوزه پژوهش به موضوع کرونا اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: از طرح های پژوهشی در حوزه کرونا نیز حمایت خواهیم کرد که البته این طرح ها باید در شورای پژوهشی دانشگاه بررسی شود و در صورتی که طرحی مناسب تشخیص داده شود از سوی دانشگاه مورد حمایت قرار میگیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در سال جدید توضیح داد: در حوزه ازدیاد برداشت نفت و ایجاد مرکز تحقیقات ازدیاد برداشت مخازن شکاف دار فعالیت هایی داشته و این دو مورد جزو برنامه هایی است که به طور جدی در حوزه نفت دنبال خواهیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در پایان تاکید کرد: تاکنون چندین سناریوی مختلف مبتنی بر روش های فناورانه برای ازدیاد برداشت نفت تعریف و طراحی شده است و امیدوارم پس از پشت سرگذاشتن تست های آزمایشگاهی از منظر اقتصادی اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066225

وب گردی

وب گردی