درمان کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان به کجا رسید؟

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نتایج استفاده از پلاسمای فرد بهبود یافته در درمان کرونا هنوز قابل بررسی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن اینانلو گفت: هر چند مواردی از بهبود بیماران کرونایی و همچنین کاهش میزان مرگ و میر بیماران با تزریق پلاسمای افراد بهبود یافته مشاهد شده ولی هنوز نمی‌توان در مورد موثر بودن این طرح با قطعیت نظر داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آغاز طرح پلاسما درمانی کرونا نمی‌گذرد، هنوز نتایج استفاده از این روش برای کاهش قطعی تعداد بیماران و مرگ و میر آنها قابل بررسی نیست.

این مسئول در ادامه در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا در البرز توضیح داد: هرچند شاهد کاهش روزانه تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در استان هستیم ولی روند این کاهش بسیار کند بوده و چندان محسوس نیست.

اینانلو با اشاره به دلایل کنترل نسبی این بیماری در استان در ایام پس از نوروز تاکید کرد: یکی از دلایل کنترل کرونا در البرز در مقایسه با برخی استان‌ها این است که از اوایل اسفندماه جلوی بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعی در استان گرفته شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: علی رغم اینکه تا اواخر اسفندماه وزارت بهداشت ممنوعیت خاصی برای فعالیت ابلاغ نکرده بود ولی ترددها و حضور مردم در فضاهای عمومی در البرز تا حد زیادی کنترل شد و همین باعث شده بعد از نوروز آمار بیماران کرونایی در استان افزایش نداشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه نحوه ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی که درگیر این بیماری شده اند چگونه است، گفت: تمام این بیماران از خدماتی مثل شهروندان ایرانی برخوردار هستند و هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1066235

وب گردی

وب گردی