دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با تغییر رویکردها، بحث نوآوری و فناوری را جدی‌تر پیگیری کند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در نامه‌ای خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به ارائه ۱۱ برنامه ابلاغی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در سال «جهش تولید» پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدحمید جمال‌الدینی در نامه‌ای خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به ارائه ۱۱ پیشنهاد راهبردی برای تبدیل این واحدها به دانشگاه مهارت‌آفرین پرداخت.

متن این نامه به شرح زیر است:

رؤسای محترم دانشکده‌های بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، شیمی دارویی و علوم و فناوری‌های نوین

با سلام و ادب

احتراما همانگونه که مستحضرید تربیت نیروی ماهر با مدیریت علمی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران یکی از راهکارهای عملی برای تحقق شعار جهش تولید در سال جدید است. هرچند نمود جهش تولید بیشتر به نوعب تغییر در وضعیت اقتصادی تلقی می‌شود اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که هدفگیری اصلی با ترویج فرهنگ سلامت، بهینه‌سازی مصرف، تقویت تولیدات مرتبط با بهبود زندگی مردم و افزایش کیفیت محصولات سالم و‌... عجین شده است.

کاری که از عهده محققان به‌ویژه حوزه سلامت و بهداشت برخواهد آمد و می‌تواند گامی برای افزایش انگیزه مراکز صنعتی و غیرصنعتی برای همکاری با دانشگاه جهت حل مسائل و مشکلات مردم باشد. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز می‌تواند با تغییر رویکردها، بحث نوآوری و فناوری را در حوزه تخصصی خود به‌صورت جدی‌تر پیگیری کند، از جمله می‌تواند به یک دانشگاه مهارت‌آفرین در حوزه تخصصی خود تبدیل شده و دانشگاه را از امری آموزشی به محلی برای مهارت‌آفرینی و مهارت‌پذیری دانشجویان در وهله اول و سایرین در وهله دوم تبدیل و موتور محرک ارائه خدمات مطلوب و تولیدات سالم و با کیفیت برحسب وظیفه تخصصی خود شود.

چراکه با داشتن نیروی انسانی ماهر، توام با مدیریت علمی و علی‌الخصوص مبتنی بر کیفیت، می‌توان همپای فناوری، حداکثر استفاده برای رسیدن به جایگاهی برتر را پیش برد و چاره‌ای جز تأکید و سماجت بر کار و به‌کارگیری تمام توان‌های بالقوه و بالفعل نیز نیست. بدین منظور موارد زیر جهت بررسی و استفاده در دانشکده حضرتعالی پیشنهاد می‌شود:

۱) برگزاری وبینار در دوره فعلی و سمینارهای حضوری در زمان پساکرونا و بیان سازوکارهای تبدیل ایده به ثروت

۲) ارائه سمینار یا ارائه تجارب ارزشمند اساتید بنام و پیشکسوت برای ایجاد انگیزه در همکاران و دانشجویان

۳) ایجاد سرفصل‌های کاربردی در کوریکولوم آموزشی به‌منظور بالابردن آگاهی‌های علمی مطابق با اختیارات دانشگاه در راستای کاربردی شدن

۴) توجه به دوره‌های عملی آزمایشگاهی به‌نحوی که در پیشرفت فناوری مرتبط با تخصص دانشگاه موثر باشد

۵) ارائه دوره‌های مهارتی علمی-حرفه‌ای متناسب با مشاغل و حرفه‌های تولیدمحور

۶) تدوین سمینارها براساس فناوری، اشتغال‌زایی و کاربرد آن در محیط‌های تولیدی و صنعتی

۷) برنامه‌ریزی جهت بازدید از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برای رشته‌هایی متناسب با حوزه صنعت

۸) هدایت دانشجویان جهت تدوین پایان‌نامه برحسب ارتباط با صنعت با نگاه بازدهی

۹) تعامل با دانشگاه‌های فنی-مهندسی و علوم پایه جهت تدوین پروژه‌های فناورانه میان‌رشته‌ای و رفع چالش‌های حوزه سلامت

۱۰) طرح نمونه‌های موفق انجام شده دانشجویی در کلاس توسط اساتید به‌منظور تشویق و ترغیب سایر دانشجویان

۱۱) آموزش حرفه‌ای دانشجویان برای مشاغل خاص و پربازده

انتهای پیام/

کد خبر: 1066240

وب گردی

وب گردی