دلایل پرخوری عصبی دختران چیست؟

یک روانشناس گفت: تایید نشدن دختران توسط پدرانشان می تواند آنها را دچار احساس ناامنی و گرسنگی روانی کند و دختران را به سمت پرخوری عصبی سوق دهد.

سهیل رضایی، روانشناس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز علت پرخوری عصبی در دختران را تایید نشدن آن ها از طرف پدر دانست و اظهار کرد: دخترانی که پرخوری عصبی دارند، دچار یک گرسنگی روانی برای پذیرفته شدن و گرفتن تایید از طرف پدرانشان هستند و سعی می کنند این گرسنگی روانی را با خوردن غذا برطرف کنند.

وی افزود: اگر روابط پدر و دختر خوب نباشد، دختر در هر سنی دچار ناامنی روانی و اضطراب می‌‌شود و سعی می کند این اضطراب را از طریق خوردن غذا و به خصوص مواد قندی خفه کند. البته در ایران کمتر به این مساله پرداخته شده است.

رضایی همچنین اظهار کرد: پدران و مادران معمولا زندگی زیست نشده خود را به فرزندانشان تحمیل می کنند، البته امکاناتی هم برای آن ها فراهم می کنند و فرزندان به دلیل دریافت این امکانات، نمی توانند خواسته ها و توقعات والدین خود را رد کنند و در غیر اینصورت دچار احساس گناه می شوند.

وی افزود: در مورد دختران، حتی اگر پدر در قید حیات نباشد، ارزش‌های او همواره در ذهن دختر می ماند و دختر ناخودآگاه سعی می‌کند بر طبق این ارزش ها عمل کند.

این روانکاو راه حل این مشکل را مراجعه والدین و فرزندان به روانشناس دانست و تاکید کرد: دختران باید با خودشناسی و هوشیاری خود را از حلقه خواسته های پدر خارج کنند و از این احساس گناه که در اثر عمل نکردن به خواسته های پدر به وجود می آید، عبور کنند. پدران نیز باید با مراجعه به یک مشاور رفتار خود را تصحیح کنند چرا که بهترین چیزی که والدین می توانند به فرزندان خود بدهند، یک پدر و مادر تربیت شده و یک سطح بهتر از خود به کودکانشان است.

رضایی در پایان پدران و دختران را به خواندن کتاب های "چرانمیشه"، "دختر بابا" و "تقدیر زنان" توصیه کرد و افزود: در کتاب تقدیر زنان به تاثیر عمیق روانی پدر و مادر بر دختران پرداخته شده و در قسمتی از کتاب دختر بابا، گفته می شود دختر باید بتواند خود را از ذهنیت پدر نجات دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066256

وب گردی

وب گردی