سرایت کرونا از  متوفی به شخص سالم

در تایلند ویروس کرونا از یک فرد متوفی به شخصی سالم سرایت کرد. به عقیده دانشمندان این اولین بار در جهان است که چنین واقعه‌ای رخ می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تعداد مبتلایان آلوده به دلیل ویروس کرونا که برای اولین بار در ووهان چین ظاهر شد، در سراسر جهان تقریباً به 2 میلیون نفر رسیده است. کسانی که جان خود را به دلیل همه گیر شدن کرونا از دست داده اند به 120 هزار نفر رسیده است.

بر اساس خبر منتشر شده از تایلند ویروس کرونا از یک فرد متوفی به شخصی سالم سرایت کرده است.

براساس خبر منتشر شده در BuzzFeed ، کرونا از یک شخص متوفی به دلیل ابتلا به این ویروس، به یکی از کارکنان پزشک پزشکی قانونی منتقل شد. این حادثه در تایلند به عنوان اولین مورد از سرایت ویروس کرونا از یک فرد متوفی ثبت شد.

ما می دانیم که ابولا از ویروس هایی است که از متوفی به انسان سالم سرایت می کند. تاکنون مشخص نیست که کووید 19 که نام دیگر ویروس جدید کرونا است تا چه زمان در بدن فرد متوفی فعال می ماند.

به عقیده پروفسور Angelique Corthals نه تنها کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، بلکه کارکنان پزشکی قانونی و افراد حاضر در مراسم عزاداری نیز باید از کرونا محافظت شوند.

کارشناسان تأکید می کنند که هر کسی که با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در تماس باشد، فارغ از زنده بودن یا مرده بودن فرد، باید از تجهیزات محافظ برای محافظت در برابر ویروس استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066271

وب گردی

وب گردی