تدوین 50 طرح پساکرونایی در هیئت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی/ از تولید داروی ضدویروس گیاهی تا پدال قطع و وصل جریان آب

مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تدوین 50 طرح کارشناسی در راستای چالش‌های دوران پساکرونا خبر داد.

مهران صمدی مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این هیئت در حوزه بررسی چالش‌های حکمرانی در دوران پساکرونا گفت: پس از ابلاغ شیوه نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با امضای دکتر طهرانچی به هیئت‌های اندیشه ورز ابلاغ شد، کارگروه‌هایی در سطح سازمان مرکزی دانشگاه در حوزه‌های فضای مجازی، رسانه، افکار عمومی، اقتصاد، علوم سیاسی و... فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی نیز پس از ابلاغ این شیوه‌نامه فعالیت‌های خود را آغاز کرد؛ این هیئت در گام اول، به حوزه تدوین چالش‌های جهان در دوران پساکرونا وارد شد. همچنین به تمامی همکاران و استادان رشته‌های مختلف اعم از علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی اطلاع رسانی شد تا راهکارها و نظرات کارشناسی خود را در این راستا ارائه دهند.

صمدی ادامه داد: ما در سومین گام، تمامی اعضای هیئت علمی حوزه علوم انسانی و هنر را برای عضویت در 16 کارگروه فعال در سازمان مرکزی دانشگاه تشویق و ترغیب کردیم؛ تا بدین لحظه علاوه بر مشارکت‌های فکری همکاران، حدود 50 طرح در حوزه چالش‌های پساکرونا در قالب 3 دسته علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی دریافت کرده‌ایم.

مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حوزه پزشکی، داروی ضد ویروسی با ترکیبی از داروهای گیاهی طراحی شد که در حال طی شدن دریافت مراحل اخذ کد اخلاقی قرار دارد؛ در حوزه فنی و مهندسی نیز پیشنهاد طراحی یک پدال را داشته‌ایم که جریان آب در لوله‌ها را وسیله پا قطع و وصل می‌کند. طراحی این مدال علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، موجب می‌شود که دست فرد در زمان شیوع بیماری‌هایی مانند کرونا، هیچ گونه تماسی با شیر آب نداشته باشد. این پدال از لحاظ هزینه نیز کاملا به صرفه است.

وی اضافه کرد: در حوزه علوم انسانی، پیشنهادهایی در حوزه شرایط روانی و اجتماعی مردم در دوران شیوع کرونا و بعد از آن دریافت کرده‌ایم؛ امکان دارد برخی افراد در شرایط فعلی، دچار نوعی کابوس انزوای اجتماعی شوند و یا نسبت به مسائل اطراف خود حساسیت بیشتری داشته باشند. به همین دلیل برای رفع این مشکلات، پیشنهادات زیادی از سوی استادان و همکاران حوزه روانشناسی دریافت کرده‌ایم.

صمدی با اشاره به لزوم مدیریت ارتباطات در زمان بحران گفت: استادان علوم انسانی نیز ایده‌هایی را در حوزه مدیریت ارتباطات در زمان وقوع بحران ارائه داده‌اند؛ برخی از پیام‌های منتشر شده از سوی مسئولان دولتی طی این مدت، دارای تناقضات و عدم هماهنگی بودند. این موضوع نشان داد که مدیریت ارتباطات بحران در میان مسئولان به خوبی صورت نگرفته است؛ چرا که پروتکل مدون و مشخصی در این حوزه وجود ندارد.

مسئول هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا، مدیریت ارتباط بحران به خوبی صورت گرفت و بلافاصله تعطیلی کلیه واحدها اعلام شد. برگزاری زیرساخت‌های مناسب و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی نشان می‌دهد که موضوع مدیریت ارتباطات در زمان بحران در دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066281

وب گردی

وب گردی