ساخت کیت تشخیص با ترکیب ضدعفونی‌ و ضد ویروس  کرونا

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، از ساخت کیت تشخیص برای مبارزه با بیماری کووید 19 خبر داد و گفت: این کیت‌ها با دو ترکیب ضدعفونی و ضد باکتری است که در این راستا به نتایج خوبی دست یافتیم به طوری که تمام تست‌های آزمایشگاهی انجام شده و اکنون در مرحله اخذ مجوز هستیم.

عباس مروتی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید فرآورده‌های بیوتکنولوژی، ارائه خدمات تخصصی و انتقال فناوری و تولید تجهیزات فعالیت می‌کند، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات تولیدی، تشخیصی، وارداتی و آموزشی در سراسر کشور است.

وی هدف از راه‌اندازی این شرکت دانش‌بنیان را رسیدن به جایگاه والا از نظر تنوع و کیفیت تولید و ارائه خدمات تخصصی، انتقال دانش، صادرات محصولات تولیدی براساس تجربه و تحقیقات ملی در عرصه داخلی و بین المللی عنوان کرد.

مروتی از تولید و ثبت اختراع دستگاه الکتروفورزریل تایم در این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و افزود: این سیستم جایگزین سه دستگاه است که در آزمایشگاه‌های تشخیص طب و تحقیقاتی کاربرد دارد و این سیستم در واقع آشکارساز نور و منبع انرژی است و کارایی آن را در بخش آزمایشگاه‌های بیولوژی مولکولی می‌توان مشاهده کرد. همچنین دستگاه فوق دارای قابلیت حذف اتیدیوم بروماید و به‌کارگیری رنگ‌های safe ساخته شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از ساخت کیت تشخیص برای مبارزه با بیماری کووید 19 نیز خبر داد و گفت: این کیت‌ها با دو ترکیب ضدعفونی و ضد ویروس است که در این راستا به نتایج خوبی دست یافتیم به طوری که تمام تست‌های آزمایشگاهی در این زمینه انجام شده و اکنون در مرحله اخذ مجوز هستیم.

مروتی درباره شعار جهش تولید تصریح کرد: جهش تولید زمانی تحقق پیدا می‌کند که نهادها و سازمان‌ها با یک عزم ملی و حمایت از تولید بستر را برای این عرصه فراهم کنند؛ در غیر این‌ صورت این شعار هم مثل بقیه شعارها در حد حرف باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: ایران در مقایسه با بعضی از کشورها از نظر دانش و نیروی متخصص در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد؛ اما متاسفانه در داخل کشور عدم همکاری برخی از سازمان‌ها مانع توسعه این شرکت‌ها می‌شود. بنابراین محقق شدن این شعار نیاز به همدلی و همکاری مسئولان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066284

وب گردی

وب گردی