شبکه دانش‌بنیان‌های فضایی ایجاد می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، از ایجاد شبکه شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فضایی خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی با اشاره به پیوستن ایران به لیست کشورهای دارای فناوری‌های پیچیده فضایی، افزود: پرتاب ماهواره به فضا، ساخت ماهواره برها، ارسال موجود زنده به فضا، بومی سازی تجهیزات مورد نیاز ساخت و طراحی ماهواره از جمله دستاوردهای فضایی ایرانی است که به واسطه شکل‌گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور توسعه یافته‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس در سال جاری شبکه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان شکل خواهد گرفت و ماموریت آنها طراحی و ساخت، پرتاب، در مدار قرار گرفتن و استفاده از ماهواره‌های کوچک تعیین شده است.

منطقی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن برنامه‌ای برای اتصال فعالیت‌ها از مجموعه‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی که در اولویت کاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری قرار گرفته و در حال اجرا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی یادآور شد: با شکل گیری این شبکه، ایران از جمله کشورهای پیشتاز در حوزه فناوری‌های فضایی خواهد بود که کل عملیات طراحی، ساخت و بهره برداری ماهواره را به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها متصل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066298

وب گردی

وب گردی