سازمان ملل نظرش را درباره «سند حل فراگیر» بحران یمن اعلام کرد

مقامات یمنی اعلام کردند که سازمان ملل نظر و پاسخش را درباره طرحی که صنعاء برای «حل فراگیر» بحران یمن داده است، ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی یمن امروز چهارشنبه خبر داد که سازمان ملل پاسخ صنعاء درباره طرح حل بحران یمن و توقف جنگ را داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، محمدعلی الحوثی در این خصوص گفت، نماینده سازمان ملل پاسخی در خصوص سند حل فراگیر (بحران یمن و جنگ) را برای ما ارسال کرده و ما آن را بررسی خواهیم کرد.

هفته گذشته پس از آنکه عربستان از آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد اما برای یک روز هم حملاتش به یمن را متوقف نکرد، صنعاء از ارسال «سند حل فراگیر» بحران و جنگ برای نماینده سازمان ملل خبر داده و اعلام کرده بود که حل بحران فقط از طریق توقف کامل تجاوز به یمن و پایان محاصره این کشور امکان‌پذیر است.

این مقام یمنی همچنین اعلام کرد که «توقف تجاوز و پایان محاصره و اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی اولویت ملت و دروازه واقعی صلح قلمداد می‌شود».

الحوثی توضیح داد که آنچه صنعاء در سند حل فراگیر بحران برای سازمان ملل فرستاده، حاوی هیچ پیش‌شرطی نیست و تنها برآورده‌کننده خواسته مردم (یمن) برای صلح عادلانه است.

هر چند ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه در یمن خبر داد و ادعا شد که این آتش‌بس از پنجشنبه (۲۱ فروردین) وارد مرحله اجرا شده اما حملات ائتلاف به یمن نه تنها متوقف نشد بلکه افزایش هم یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066337

وب گردی

وب گردی