«یونیفیل» به درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی و لبنان پایان داد

شامگاه سه‌شنبه درگیری کوتاهی بین نظامیان صهیونیست و سربازان لبنانی در منطقه مرزی رخ داد که با مداخله نیروهای یونیفیل به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به «یونیفیل»، شامگاه سه‌شنبه به قائله کوتاهی که بین سربازان لبنانی و نظامیان صهیونیست در منطقه مرزی موسوم به خط آبی رخ داده بود، خاتمه دادند.

«آندرا تِنِتی» سخنگوی نیروهای یونیفیل به وبگاه «تایمز اسرائیل» گفت این حادثه شامگاه گذشته در روستای «العدیسه» واقع در مرز لبنان و شمال شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» رخ داد.

سخنگوی یونیفیل مدعی است نیروهای لبنانی علی‌رغم اینکه به جنوب محدوده خط آبی وارد شده بودند اما اصرار داشتند که این منطقه جزو قلمرو لبنان است.

تِنِتی با بیان اینکه نظامیان صهیونیستی و لبنانی سلاح‌های خود را به سوی هم نشانه گرفته بودند، در شرح واقعه توضیح داد: «تنش‌ها افزایش پیدا کرد. نیروهای ما در آن میان بودند تا سوءتفاهم‌ها را برطرف کرده و تنش را کاهش دهند. وضعیت بعد از مدت کوتاهی به حالت عادی بازگشت».

منطقه خط آبی، نوعی محدوده مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی است که در تاریخ هفتم ژوئن سال ۲۰۰۰ توسط سازمان ملل ترسیم شد تا عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از قلمرو سرزمینی لبنان را نشان دهد. رژیم صهیونیستی در سپتامبر سال ۲۰۱۸، دیوار بتنی به طول ۱۱ کیلومتر در این منطقه و در مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان احداث کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066338

وب گردی

وب گردی