خط و نشان رژیم صهیونیستی برای پزشکان و مددکاران فلسطین

فعالان فلسطینی نسبت به ممانعت رژیم صهیونیستی از هر گونه اقدام طرف فلسطینی در رسیدگی به وضعیت کرونا در قدس شرقی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پلیس رژیم صهیونیستی به یک مرکز پزشکی در شهرک «سلوان» در جنوب مسجد الاقصی حمله کرد به این بهانه که پزشکان فلسطینی در آنجا آزمایش‌ها و معاینات مربوط به ویروس کرونا را انجام می‌دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع محلی گزارش داد:«طی روزهای گذشته قریب به 40 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سلوان ثبت شده است، از همین رو انجام معاینات و آزمایش روی شمار بیش‌تری از شهروندان ضروری است».

یک فعال اهل سلوان می‌گوید:« وزارت بهداشت اسرائیل به طور کلی از شهر قدس شرقی غفلت می‌کند، زیرا تعداد دقیق مبتلایان را منتشر نمی‌کند و در عین حال مثل مراکز معاینه و تشخیص کرونا در قدس غربی، مراکزی را در قدس راه اندازی نمی‌کند».

وی افزود: « به دلیل نگرانی از شیوع ویروس در این شهر پزشکان فلسطینی با همکاری وزارت بهداشت فلسطین تعدادی کیت برای آزمایش شهروندانی که ممکن است به این ویروس آلوده شده‌اند، به قدس شرقی آوردند».

این فعال ادامه داد: «با این وجود، عصر سه شنبه پلیس اسرائیل به یک کلینیک کوچک که به همین منظور در یکی از مساجد شهر دایر شده بود یورش برد و مسئولان آنجا را نیز دستگیر کرد».

فعال فلسطینی گفت: «این تجاوزات پلیس اسرائیل نقض تعهدات این رژیم در قانون بین الملل به شمار می‌رود زیرا اسرائیل شهر شهر قدس شرقی را به اشغال خود درآورده است».

او تاکید کرد:« مقامات اسرائیل شهروندان فلسطینی در قدس شرقی را نادیده می‌گیرند و وقتی که پزشکان با نیت صرفا انسان دوستانه اقدام به چنین کاری می‌کنند تحت پیگرد پلیس اسرائیل قرار می‌گیرند».

آمار دقیقی از شمار مبتلایان به کرونا در قدس شرقی وجود ندارد زیرا وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی این اطلاعات را فاش نمی‌کند.

از آنجایی که مقامات رژیم اشغالگر دو بخش شرقی و غربی قدس را پایتخت خود می‌داند تعداد مبتلایان در قدس شرقی را در جمع آمار کلی شهر قدس قرار داده است در حالی که تعداد مبتلایان در قدس غربی ده‌ها برابر مبتلایان در قدس شرقی است.

مقامات رژیم اشغالگر طی روزهای گذشته و تحت فشار نمایندگان عرب کنست و شکایت فلسطینی‌ها به دادگاه عالی این رژیم چند مرکز معاینه را در تعدادی از محله های قدس شرقی افتتاح کرده است.

رژیم صهیونیستی قدس شرقی را در سال 1967 اشغال کرده و آن را بخشی از پایتخت خود می‌داند در حالی که فلسطینیان تاکید کردند که قدس پایتخت کشور آتی فلسطین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066363

وب گردی

وب گردی