آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سلامت؛ امروز

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شرط اصلی از سرگیری فعالیت‌های صنفی، ثبت نام در سامانه سلامت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با حضور در برنامه تیتر شبکه خبر به بررسی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند پرداخت.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به میزان استقبال اصناف از ثبت نام در سامانه سلامت به تفکیک استان و مشاغل گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سایت سلامت ثبت نام کرده اند، بیشترین ثبت نام کنندگان متعلق به استان تهران اصفهان و بعد استان خراسان رضوی است، آخرین استان در رتبه بندی مربوط به استان ایلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واحد‌های که ثبت نام کرده‌اند مربوط به مراکز صنعتی کوچک می‌شود، ادامه داد: بعد از مراکز کوچک باید به بانک‌ها تبریک گفت که رتبه دوم را کسب کردند و بعد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی رتبه سوم را به دست آوردند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: شرط اصلی از سرگیری فعالیت‌های صنفی، ثبت نام در سامانه سلامت است، و پنج شنبه، ۲۸ فروردین پایان مهلت ثبت نام در سامانه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت در حال ارائه خدمت به مردم هستند، گفت: متاسفانه جایگاه‌های سوخت از مکان‌هایی است که می‌تواند حلقه شیوع بیماری به دلیل نقل و انتقال پول و نازل بنزین باشد، از شرکت ملی سوخت که وابسته به وزارت نفت است درخواست می‌کنم تا برای ثبت نام همکاری کنند.

فرهادی تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بلافاصله بعد از سوختگیری دستکش در درون سطل‌های زباله قرار بگیرد، هر گونه نقل و انتقال پول بابت سوخت رسانی باید متوقف شود، جایگاه‌های سوخت تحت هیچ شرایطی نباید پول دریافت کنند، اغلب جایگاه‌های سوخت مجهز به کارتخوان هستند، قسمت‌های تماس جایگاه‌های پمپ بنزین خیلی مختصر است یعنی ارتباط دستی بین نازل و پول را اگر بتوانیم کنترل کنیم می‌توانیم حلقه انتقال بیماری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت ۲۴ پنج شنبه این سامانه باز است و پس از آن بسته می‌شود، گفت: پیش شرط اساسی شروع فعالیت و ادامه فعالیت ثبت نام در این سایت است، اطلاعات بهداشتی نزد وزارت بهداشت محرمانه می‌ماند بنابراین برای مقاصد دیگر همچون مالیات و دارایی استفاده نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066398

وب گردی

وب گردی