تولید پنجه‌های کربنی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید پنجه‌های کربنی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای افراد معلول در کشور خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و افزایش تولید سعی برآن داریم که تولید این محصول را انحصاری کرده تا از واردات چنین محصولی به کشور جلوگیری کنیم.

سیدمحمدرضا خلیلی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناور ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان در ساخت پروتزهای مصنوعی کربنی پا از مواد کامپوزیت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هدف ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت جهش تولید در کشور، بومی سازی محصولات پیشرفته جهانی است. این شرکت در مجموع فعالیت خود را در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی معلولان در فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی آغاز کرده است.

خلیلی افزود: محصولات تولیدی این مرکز در دو نوع پنجه مصنوعی کربنی راه رفتن و دویدن برای افراد معلول است. می‌توان گفت محققان این شرکت دانش‌ بنیان ایران با ابداع دو نمونه پنجه کربنی دریچه‌ای جدید برای استفاده از فناوری‌های روز دنیا توسط معلولان ایرانی گشودند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: جنس پنجه مصنوعی از کامپوزیت کربن اپوکسی است و با داشتن قابلیت انعطاف‌پذیری حرکت روان و بدون آسیب را برای فرد معلول ممکن می‌سازد. فرد معلول می‌تواند با استفاده از این پنجه‌ها در ورزش‌هایی نظیر دو و میدانی حضور یابد.

وی با اشاره به اینکه این محصول اکثرا براساس نیاز مشتریان در بخش‌های فیزیوتراپی و ارتوپدی ساخته می‌شود گفت: این محصول از نظر قیمت مشابه خارجی یک چهارم بازار است. قیمت محصول تولیدی این شرکت به ارزش 5میلیون تومان است در حالی که جنس خارجی حدود 10 تا 15 میلیون تومان است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: اکثر شرکت‌های ایرانی این محصول را از فرانسه و آمریکا وارد می‌کنند در حالیکه نباید در صورت تولید کالایی در داخل کشور از خارج وارد شود.

وی ادامه داد: از آنجا که این محصول جنبه رقابتی دارد و برای خود یک سیستم‌ محرمانه دارد بخاطر همین اطلاعات کامل در سایت‌ شرکت‌ها قرار داده نمی شود. ما این طراحی و ساخت پروتز پا را که از پروژه‌های دانشگاهی انتخاب کردیم و با همکاری دانشگاهای علوم پزشکی و شهید بهشتی این پروژه را به نتیجه رساندیم. همچنین کیفیت محصول تولیدی ما از نظر تحمل بار، عمر و مواد استفاده شده و قیمت با جنس خارجی متفاوت است.

خلیلی ادامه داد: تجزیه، تحلیل و آنالیز و ساخت در داخل کشور بوده تاجاییکه دانش فنی را در این زمینه کسب کرد‌ه‌ایم و اکنون به دنبال افزایش فرایند تولید این محصول در کشور هستیم. با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد به نظر می‌رسد تولید و فروش خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه حیات نیاز به حمایت مالی از سوی دولت داریم؛ اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار و افزایش تولید سعی برآن داریم که تولید این محصول را انحصاری کرده تا از واردات چنین محصولی به کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066399

وب گردی

وب گردی