جدایی ستاره پرسپولیس جدی‌تر شد/ ادعای جدید در مورد سردار آزمون/ دلایل جالب یک تمدید قرارداد در تراکتور

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

جدایی ستاره پرسپولیس جدی‌تر شد

به واسطه درخشش زایدالوصف مهدی ترابی در لیگ نوزدهم توجه تیم‌های حاشیه خلیج فارس به او جلب شده، اما جالب اینجاست که به نوشته خبر ورزشی احتمال دارد ستاره پرسپولیس همبازی میلاد محمدی در خنت بلژیک یا علی قلی زاده در شارلروا شود. قلی‌زاده از دوران بازی در سایپا رفاقت دیرینه‌ای با مهدی ترابی داشته و این رابطه تا همین الان هم ادامه دارد.

به تازگی ترابی در مصاحبه‌ای تلویزیونی از قلی زاده به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن فوتبال ایران یاد کرده است. همچنین ترابی در اردو‌های تیم ملی همواره با میلاد محمدی هم‌اتاق بوده است. بازیکنی که در تیم خنت بلژیک بازی می‌کند و یکی از بهترین‌های این تیم در فصل اخیر بوده است. سران دو باشگاه بلژیکی هم ظاهراً از عملکرد بازیکنان ایرانی خود راضی هستند مضاف بر اینکه رئیس باشگاه شارلروا نیز یک ایرانی است. از سوی دیگر شنیده می‌شود علی قلی زاده و میلاد محمدی نیز تلویحاً از مهدی ترابی نزد مدیران باشگاه خود تعریف کرده‌اند و...

ترابیان: شکایت‌ها گریبان فوتبال ایران را می‌گیرد

عباس ترابیان در ارتباط با وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال و شرایط این رشته در کشور، اظهار داشت: باشگاه‌ها بستر ساختن تیم ملی هستند. بالاخره دوران تعطیلی به خاطر شیوع کرونا می‌گذرد. باید به فکر دوران پساکرونا باشیم و مسائل را از الان حل کنیم. اگر برای حل مشکلات، راهکاری نداشته باشیم، شکایت باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان و معضلات مالی یکی پس از دیگری گریبان فوتبال کشور را می‌گیرد. همه این جوانب را باید از الان بررسی کرد.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال پیرامون وضعیت فعلی فوتبال جهان با شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: فیفا و AFC در شرایط استثنایی و بدی به سر می‌برند و با معضلات جدی اقتصادی درگیر هستند که در حال حاضر راه‌حلی هم برای آن ندارند. به هر حال شرایط خاص است و فوتبال جهان در تلاش است تا از این مقطع زمانی دشوار عبور کند.

بیرانوند بهترین بازیکن آسیا در جام‌جهانی نشد!

از چند روز قبل رأی‌گیری برای انتخاب بهترین فوتبالیست آسیایی در تاریخ جام‌جهانی در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد که در این رأی‌گیری علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس عنوان نخست را با ۶۸ درصد آراء به خودش اختصاص داد.

اما این صدرنشینی بیرانوند به منزله انتخاب او نبود، چرا که AFC تصمیم گرفت کارشناسان را در انتخابش دخیل کند. به این ترتیب با نظرات فیلیپ تروسیه، افشین قطبی و استیون داربی، رده‌بندی متفاوتی شکل گرفت. در رده‌بندی کارشناسان پارک‌جی‌سونگ کره‌ای اول شد، تیم کیهیل استرالیایی در رده دوم قرار گرفت، سامی الجابر عربستانی سوم شد و علیرضا بیرانوند پس از کیسوکه هوندا در رده پنجم قرار گرفت.

در نهایت با در نظر گرفتن رأی کاربران و اظهارات کارشناسان، رده‌بندی برترین فوتبالیست‌های آسیایی در جام‌جهانی به شرح زیر اعلام شد:
۱. پارک جی سونگ (کره‌جنوبی)
۲. تیم کیهیل (استرالیا)
۳. سامی الجابر (عربستان)
۴. علیرضا بیرانوند (ایران) و کیوسکه هوندا (ژاپن)

مدافع بلغاری، جدیدترین دردسر استقلال

باشگاه استقلال که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند اوضاع خوبی ندارد و چند بازیکن اصلی این تیم در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد و امکان دارد فصل بعد در بین آبی‌پوشان نباشند. یکی از این بازیکنان، نیکولای بودوروف بلغارستانی است که در نیم‌فصل لیگ نوزدهم قراردادی ۶ ماهه را با آبی‌های پایتخت به امضا رساند و تا زمان تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا، تنها در ۳ بازی به میدان رفت.

مدافع بلغارستانی که سابقه بازی در زسکاصوفیه کشورش را دارد و ۵۰ بازی ملی نیز در کارنامه او وجود دارد، بدون دریافت پیش قسط و قبل از داربی برگشت به لیست استقلال اضافه شد و حتی در این دیدار روی نیمکت نشست. پس از این بودوروف تنها ۳ بار برای استقلال به میدان رفت و این در حالی بود که او حتی یک دلار هم از آبی‌ها دریافت نکرده بود. مشکل اقتصادی باشگاه استقلال و تامین نکردن پول بازیکنان خارجی از جمله همین مدافع بلغارستانی، دوباره مشکلات جدی را مانند قضیه بویان نایندنوف و پروپییچ برای این باشگاه به وجود خواهد آورد و پرداخت نکردن هیچکدام از قسط‌های بودوروف، او را به جدیدترین دردسر آبی‌ها تبدیل خواهد کرد.

مدافع بلغاری نیز بارها از مدیران باشگاه استقلال درخواست کرده تا مطالباتش را بدهند و او هم به صف ناراضی‌های خارجی این باشگاه یعنی شیخ دیاباته و هرویه میلیچ اضافه شده است.

درخواست جدید پرسپولیس از مهاجم جنجالی: برگرد!

آنتونی استوکس که در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران با قراردادی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار برای پنج ماه به پرسپولیس آمد پس از دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به تهران برنگشت تا مشغول خوشگذرانی در دبی امارات شود و سپس به ایرلند بازگردد.

مهاجم بی انضباطی پرسپولیس که بابت عقد قرارداد با این باشگاه مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پیش قصط دریافت کرده بود تنها ۶۵ دقیقه با پیراهن این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد تا سهم ناچیزی را در نتایج تیمش داشته باشد.

با این حال یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که از کیفیت فنی او راضی بوده، خواهان بازگشت وی به تمرینات تیمی است. گل محمدی در جلسه اخیر خود با مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان بازگشت وی به تمرینات تیمی پس از پایان بحران کرونا شد.

باشگاه پرسپولیس نیز در سومین نامه خود به استوکس و مدیر برنامه های وی اعلام کرد که او تحت قرارداد با این باشگاه است و باید در تمرینات تیم حاضر شود.

چراغ سبز هافبک پرسپولیس به السد و ژاوی

بشار رسن یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار پرسپولیس است که توانسته است عملکرد درخشانی از خود نشان دهد.

عملکرد درخشانی این بازیکن عراقی در پرسپولیس باعث شده است تا پیشنهاد‌های زیادی داشته باشد. روزنامه الوطن در شماره امروز خود نوشت که بشار رسن مشکلی برای حضور در السد ندارد. خود بشار در این باره گفت: السد از تیم‌های بزرگ است و با شرایطی که این تیم دارد نمی‌توان پاسخ منفی داد. السد عملکرد درخشانی داشته است و سرمربی بزرگی مثل ژاوی را دارد.

روزنامه عکاظ عربستان هم نوشت که هافبک عراقی پرسپولیس از یک تیم عربستانی پیشنهاد دارد و احتمال حضور او در لیگ این کشور هم وجود دارد.

ادعای جدید در مورد سردار آزمون

الکساندر پانوف در واکنش به این پرسش که کوکورین، جیوبا و شومورودوف، ۳ مهاجم برتر فوتبال روسیه در دوره کنونی هستند گفت: من اینگونه فکر نمی‌کنم. من آزمون، آری و فونسه را که هنوز به طور کامل آشکار نشده است ترجیح می‌دهم.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال روسیه و باشگاه زنیت سن پترزبورگ افزود: هر چند برخی‌ها الکساندر کوکورین را به عنوان تکنیکی‌ترین و سرعتی‌ترین مهاجم کنونی فوتبال روسیه می‌دانند اما بازیکن بهتر از او نیز وجود دارد که سردار آزمون است. البته نمی‌خواهم بگویم کدام یک از آنها بهتر یا بدتر است. فکر می‌کنم انتقال قرضی کوکورین به سوچی سیاست مدیران باشگاه زنیت بود تا بتواند بیشتر بازی کند. در زنیت سردار آزمون و آرتم جیوبا مهاجمان برجسته‌ای هستند و حضور یک مهاجم سوم می‌توانست تعادل آنها را به هم بزند. نیمکت‌نشینی کوکورین هم نمی‌توانست گزینه خوبی باشد و بنابراین به سوچی فرستاده شد.

چرا تراکتور قرارداد الهامی را تمدید کرد؟

باشگاه تراکتور چند روز پیش قرارداد ساکت الهامی را تمدید کرد تا پس از جواب نگرفتن از ۳ مربی خارجی، این بار به سرمربی ایرانی خود فرصتی ۳ ساله بدهد تا تراکتور و آذربایجان را به آرزوی دیرینه‌شان یعنی قهرمانی در بالاترین سطح لیگ ایران برسانند. البته این سرمربی هم بعد از جانشینی دنیزلی، توانست خودش را اثبات کند و با نتایج نسبتا خوب نسبت به سرمربی ترک‌تبار، تراکتور را دوباره به کورس سهمیه آسیایی برگرداند. او با کسب میانگین ۲.۱۱۱ امتیاز از هر بازی، پس از کالدرون در رده دوم میانگین امتیازگیری مربیان لیگ نوزدهم قرار گرفت. این در حالی است که کالدرون از تیم پرسپولیس جدا شده و بدین ترتیب، الهامی را می توان امتیازآورترین مربی فعال حال حاضر لیگ در سال ۹۸ عنوان کرد.

الهامی در حالی توانسته آمار خوبی را روی نیمکت تراکتوری ها به دست بیاورد که در ابتدای لیگ نوزدهم به عنوان مربی در همین تیم تراکتور و سپس در تیم ماشین سازی به کار مشغول شد تا این که در نهایت موفق شد به عنوان جانشین مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتوری ها بنشیند و پس از ۹ بازی به آمار ۱۹ امتیاز و میانگین ۲.۱۱۱ امتیاز از هر دیدار رسید. حال باید دید این تمدید قرارداد ۳ ساله می‌تواند انگیزه‌ای برای سرمربی سرخ‌های تبریزی شود و او بتواند سال بعد تیمش را قهرمان لیگ ایران کند یا خیر.

مجید حسینی در ترابزون‌اسپور ماندنی شد

سران ترابزون‌اسپور با رضایت از کارکرد مجید حسینی، مدافع 24 ساله ایرانی قراردادش را برای یک فصل دیگر تمدید کردند. البته طرفین نیازی به عقد قرارداد جدید نداشتند، زیرا مجید حسینی در سال 2018 با قراردادی 2 ساله با گزینه تمدید یک ساله راهی ترابزون‌اسپور شد. با توجه به درخواست ترابزون‌اسپور و تمایل مجید حسینی این گزینه ویژه قرارداد مدافع ایرانی فعال شد. تیم ترابزون‌اسپور هم‌اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی سوپرلیگ ترکیه است.

کد خبر: 1066433

وب گردی

وب گردی