چهار بازیکن بارسا در سبد خرید اینتر/ تماس‌های رئال مادرید برای خرید ستاره آرسنال/ تهدید تیم دوی سری‌آ به لغو مسابقات

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال اروپا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تماس‌های رئال مادرید برای خرید اوبامیانگ

باشگاه رئال مادرید در روز‌های گذشته وضعیت جذب پیر امریک اوبامیانگ را دوباره مورد بررسی قرار داده و تماس‌هایی برای خرید او داشته است. اوبامیانگ که در سال ۲۰۱۸ از دورتموند به آرسنال رفت، عملکرد بسیار قابل قبولی در ترکیب این تیم داشته و جایگاه خوبی در دل هواداران و مدیران این باشگاه پیدا کرده است. با این حال، قرارداد وی در سال ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد و مشخص نیست آینده این بازیکن چگونه رقم می‌خورد. در این میان، باشگاه رئال مادرید قصد دارد از این فرصت استفاده کرده و اوبامیانگ را به تیم خود ببرد. البته رئالی‌ها هنوز برای این بازیکن ۳۰ ساله اقدام رسمی نکرده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند به زودی رخ دهد. زیدان به شدت به دنبال جذب مهاجم جدید و مطمئن می‌گردد و اوبامیانگ یکی از گزینه‌های مدنظر این باشگاه است.

اینتر به جذب ویدال امیدوار شد

باشگاه اینتر پروژه خرید آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی تیم فوتبال بارسلونا را دنبال می‌کند و نسبت به جذب این بازیکن امیدوارتر از قبل شده است. قرارداد این هافبک ۳۲ ساله با بارسلونا در پایان فصل به اتمام می‌رسد و او از حالا مجاز به مذاکره با مشتریان است. ویدال که پیش از این، چند فصلی حضور در یوونتوس را تجربه کرده، علاقه زیادی به بازگشت به ایتالیا و سری‌آ دارد و به همین دلیل احتمال انتقال این بازیکن به اینتر زیاد است. با این حال، مدیران بارسلونا که تا پیش از این سخت‌گیری زیادی برای فروش ویدال نشان می‌دادند، حالا نظرشان دچار تغییر شده و گفته می‌شود در صورتی که پیشنهادی حداقل ۲۰ میلیون یورویی برای ویدال برسد، آنها رضایتنامه وی را صادر می‌کنند. گفتنی است؛ به خاطر شیوع ویروس کرونا و ضرر‌هایی که بارسلونا متحمل شده، مسئولان این باشگاه قیمت درخواستی خود برای ویدال را کاهش داده‌اند.

فیورنتینا برای فروش کیه‌زا آماده است!

فدریکو کیه‌زا با ارائه بازی‌های خوب در جمع بنفش‌پوشان فلورانس نظر باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله یوونتوس، اینتر، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد را به خود جلب کرده است، هرچند در این بین دو باشگاه ایتالیایی یوونتوس و اینتر سخت در پی به خدمت گرفتن این مهاجم ایتالیایی هستند. قرارداد کیه‌زای 22 ساله با فلورانسی‌ها در پایان ماه ژوئن 2022 به پایان خواهد رسید، اما مدیران باشگاه فیورنتینا بدشان نمی‌آید قرارداد او را برای یکسال دیگر تمدید کنند.

روکو کومیسو، رئیس باشگاه فیورنتینا در گفت‌وگو با برنامه «تاپ کالچو 24» از شبکه تلویزیونی «مدیاپاسون» ایتالیا درباره آینده حرفه‌ای مهاجم 22 ساله این باشگاه گفت: «این قول را می‌دهم که اگر پیشنهادی درست دریافت کنیم و خود کیه‌زا هم بخواهد که فیورنتینا را ترک کند، موافقت‌مان را با جدایی او اعلام خواهیم کرد.» فدریکو کیه‌زا این فصل در 26 بازی از رقابت‌های مختلف فصل جاری برای بنفش‌پوشان فلورانس به میدان رفته و ضمن به ثمر رساندن 7 گل، 5 پاس گل هم برای هم‌تیمی‌های خود ساخته است.

چهار بازیکن بارسلونا در فهرست خرید اینتر

پس از بحران ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی فوتبال، منبع درآمد تمام باشگاه ها قطع شده است. اتفاقی که توان اقتصادی آنها را نیز کاهش داده تا جایی که بسیاری مجبور به کاهش دستمزد بازیکنان خود شده اند. بارسلونا یکی از باشگاه هایی است که از تعطیلی فوتبال ضربه فراوانی متحمل شده است. باشگاهی که تابستان پیش رو قصد تقویت خط حمله خود را دارد و روی لائوتارو مارتینز به عنوان گزینه اصلی خود حساب باز کرده است. ستاره آرژانتینی اینتر بی میل به جدایی و هم تیمی شدن با لیونل مسی نیست ولی اینتر قصد مذاکره برای واگذاری او به هر قیمتی را ندارد. بارسا که قادر به پرداخت بند فسخ ۱۱۱ میلیون یورویی لائوتارو نیست، به دنبال معاوضه بازیکن است. طبق ادعای گاتزتا دلو اسپورت، اینتر در وهله اول گریزمان را در ازای لائوتارو پیشنهاد خواهد داد که قطعا با مخالفت بارسا روبرو می شود.

در وهله دوم، اینتر ۴ بازیکن دیگر بارسلونا را مد نظر دارد که از بین آنها جذب دو بازیکن را پیشنهاد خواهد داد. نلسون سمدو، آرتور ملو، مارک کوکوریا و کارلس آلنیا. در این بین جذب آرتورو ویدال مساله ای جداست و اینتر قصد ندارد ستاره شیلیایی را وارد پروسه واگذاری لائوتارو کند. بارسا بارها اعلام کرده است که آرتور ملو ستاره برزیلی، غیر قابل ترانسفر است. کارلس آلنیا به صورت قرضی در حال بازی برای بتیس است وکوکوریا نیز قرضی برای ختافه بازی می کند و بند خرید شش میلیون یورویی نیز در قرارداد او با ختافه گنجانده شده است.

نلسون سمدو مدافع راست پرتغالی اما محتمل ترین گزینه برای جدایی از بارسا محسوب می شود. بازیکنی که بر سر تمدید قرارداد هنوز با باشگاه کاتالان به توافق نرسیده است. برای اینتر مهمتر از هر چیزی حفظ لائوتارو است. ستاره آرژانتینی ۱۶ گل زده و ۴ پاس گل داده و در کنار لوکاکو زوج مخوفی در خط حمله نراتزوری تشکیل داده؛ اما اگر لائوتارو برای جدایی پافشاری کند، آنگاه بحث معاوضه بازیکن را خواهد پذیرفت.

چلسی به دنبال توافق با گلزن آلمانی

وقتی در تابستان گذشته فرانک لمپارد هدایت چلسی را بر عهده گرفت، این تیم از شرکت در بازار نقل و انتقالات محروم بود و نتوانست مهره های مدنظر سرمربی جدیدش را جذب کند، اما آبی های لندن امسال قصد دارند حضور فعالی در بازار داشته باشند و نشریه میرر خبر از احتمال انتقال تیمو ورنر به این تیم داده است. به نظر می رسد مدیران چلسی مستقیما با باشگاه لایپزیش برای خرید تیمو ورنر وارد مذاکره شده اند و صحبت های اولیه نیز برای خرید این بازیکن انجام شده است. تیمو ورنر در سال جاری از آمادی بالایی برخوردار بوده و با به ثمر رساندن 27 گل در 36 بازی نقش مهمی در مدعی بودن تیمش در بوندسلیگا و صعود غیرمنتظره به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان داشته است.

با مصدومیت شدید تامی آبراهام، چلسی در هفته های پیش از تعطیلی مسابقات از داشتن یک مهاجم تخصص گلزن بی بهره بوده و به هر ترتیبی قصد دارد در فصل تابستان برای خرید یک مهاجم اقدام کند. در ماه ژانویه چلسی تلاش زیادی برای خرید ادینسون کاوانی از پاری سن ژرمن کرد که در نهایت این انتقال رخ نداد. به جز تیمو ورنر، فرانک لمپارد برای تقویت بخش هجومی تیمش به شدت به دنبال فیلیپ کوتینیو، ستاره برزیلی و خلاق تحت قرارداد بارسلوناست و مذاکرات اولیه برای انتقال او نیز آغاز شده است.

چراغ سبز ستاره سیتی برای انتقال به بایرن مونیخ

لروی سانه در فصل نقل و انتقالات تابستانی امسال به جدایی از منچسترسیتی نزدیک تر از همیشه شده و به نظر می رسد بایرن مونیخ مقصد بعدی او خواهد بود. مدیر برنامه سانه برای اطمینان از بازگشت این وینگر جوان و آلمانی به خانه پس از چهار سال در سیتی تلاش های خود را افزایش داده اند و خود لروی سانه نیز علاقمند به این انتقال است. لروی سانه در تابستان سال گذشته نیز تا آستانه انتقال به مونیخ پیش رفت، اما یک مصدومیت غیرمنتظره در دیدار مقابل لیورپول در جام خیریه باعث دوری او از میادین تا همین امروز شده و حالا به نظر این انتقال در تابستان امسال نهایی خواهد شد.

طبق ادعای نشریه کیکر، لروی سانه اخیرا به طور قطعی به این نتیجه رسیده که می خواهد به بایرن بپیوندد. هانسی فلیک نیز تردیدهای گذشته در مورد سانه را کنار گذاشته و از مدیران تیمش خواسته شرایط انتقال او به آلیانس آره نا را فراهم سازند. بایرن مونیخ در حال حاضر آمادگی دارد مبلغی در حدود 80 میلیون یورو برای لروی سانه به منچسترسیتی پیشنهاد دهد. جالب اینجاست این رقم تقریبا نیمی از آنچه سیتی در تابستان گذشته و قبل از مصدومیت این وینگر 24 ساله درخواست کرده بود، می باشد.

اولدترافورد مقصد بعدی هافبک رئال خواهد بود؟

به نظر می رسد دوران شش ساله و پرفراز و نشیب خامس در برنابئو امسال به طور دائمی پایان پذیرد و این هافبک کلمبیایی که در این دوره دو فصل نیز به صورت قرضی در بایرن مونیخ بازی کرد، امسال به طور قطعی از رئال مادرید جدا خواهد شد. نشریه سان در گزارشی مدعی شد ژرژ مندس، مدیر برنامه مشهور و پرتغالی خامس مذاکراتی با باشگاه منچستریونایتد داشته و احتمال انتقال این بازیکن به اولدترافورد وجود دارد. مندس امیدوار است که اوله گونار سولسشایر را متقاعد کند تا برای خرید هافبک کلمبیایی با رقمی به ارزش حدود 40 میلیون یورو اقدام کند.

رابطه مندس و مدیران یونایتد در این میان مهم است. مندس در سالهای اخیر در جریان معاملات مختلفی با این باشگاه کار کرده که آخرین آن انتقال موفق برونو فرناندس، هافبک پرتغالی در فصل نقل و انتقالات زمستانی به یونایتد بود. به جز یونایتد، اورتون دیگر باشگاه لیگ برتری نیز خواهان خرید خامس است. این بازیکن در دوران حضور در رئال مادرید زیر نظر کارلو آنچلوتی روزهای درخشانی را سپری کرد و حالا سرمربی ایتالیایی یک بار دیگر قصد همکاری با خامس را دارد.

تهدید لاتزیو: لیگ لغو شود شکایت می‌کنیم

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا باعث شد تا خیلی زود رقابت های سری A تعطیل شود. ایتالیا بیشترین شمار قربانیان را در بین کشورهای اروپایی دارد و شمار مبتلایان در آن روز به روز در حال افزایش است و همین باعث شده است تا حتی احتمال نیمه کاره ماندن و لغو سری A زیاد باشد. باشگاه لاتزیو که در فصل جاری نتایج درخشانی به دست آورده است تهدید کرد که اگر لیگ لغو شود آنها شکایت خواهند کرد.

آرتورو دیاکونال سخنگوی رسمی لاتزیو گفت: اگر لیگ لغو شود ما مجبور خواهیم بود که به دادگاه شکایت کنیم. لغو لیگ فصل بعد را هم نابود خواهد کرد. باید برنده و بازنده فوتبال در داخل زمین مشخص شود. بعضی از باشگاه ها دوست دارند که لیگ لغو شود و مدام پیام می دهند اما ما هشدار می دهیم که باید لیگ کامل شود و برنده و بازنده در میدان مسابقه تعیین شود. فوتبال یک بازی درگیرانه است و بازیکنان با هم در تماس هستند با این حال می توان با انجام دادن آزمایش ها و به وجود آوردن یک فضای بهداشتی زمینه برگزاری بازی ها و جلوگیری از سرایت ویروس را فراهم آورد.

لاتزیو تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس صدرنشین در رده دوم فصل جاری رقابت های سری A جای دارد و شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی دارد.

هوادار مشهور سیتی: جام را به لیورپول بدهید

نوئل گالاگر، موزیسین معروف بریتانیایی و گیتاریست و خواننده گروه اویسیس به هواداری شدید و متعصبانه از منچسترسیتی معروف است. او حالا در یک اظهارنظر جالب می‌گوید واقعیت این است که لیورپول این فصل شایسته قهرمانی است و حتی اگر مسابقات لیگ برتر از سر گرفته نشود جام قهرمانی باید به قرمزهای بندر لیورپول اهدا شود.

نوئل گالاگر در گفتگو با تاک‌اسپورت گفت:" در هر صورت لیورپول این فصل را برده. باید جام را به آنها بدهند. تنها عاملی که باعث شده مسئولین در قهرمان اعلام کردن لیورپول معطل کنند تکلیف تیمهای سقوط کننده و صعود کننده به لیگ برتر است. معتقدم باید از همین حالا برنامه‌ریزی برای فصل بعد را شروع کنند چون بحران کرونا آنطور که معلوم است حالا حالاها ادامه خواهد داشت. فوتبال با هوادار معنی پیدا می‌کند و من مخالف برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته هستم".

شرط عجیب یونایتد برای تمدید با ایگالو

اگرچه باشگاه منچستریونایتد هنوز تصمیم نهایی خود را برای دائمی کردن قرارداد اودیون ایگالو نگرفته اما در یک صورت این اتفاق رخ می‌دهد تا قرارداد بازیکنی که به صورت قرضی از شانگهای شنهوا به این تیم پیوسته، شرایط بهتری پیدا کند. اولویت باشگاه منچستریونایتد برای تقویت خط حمله این تیم دائمی کردن قرارداد ایگالو نیست. البته آنها فقط در صورتی راضی می‌شوند قرارداد ایگالو را به عنوان مهاجم ذخیره دائمی کنند که این بازیکن دو سوم از دستمزدش را کاهش دهد. ایگالو در حال حاضر ۳۰۰ هزار پوند در هفته از منچستریونایتد پول می‌گیرد، اما مسئولان باشگاه قصد ندارند پس از دائمی شدن قرارداد این بازیکن، چنین مبلغی را از فصل بعد به او بپردازند. با این شرایط، ایگالو که علاقه زیادی برای ماندن در اولدترافورد دارد، یا باید دستمزدش را کاهش دهد یا به لیگ چین بازگردد.

کد خبر: 1066435

وب گردی

وب گردی