رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان اخبار جعلی افزایش حقوق معلمان قرار گیرد

نمایندگان تشکل‌های معلمی با استناد به شواهد و سندهایی مانند حکم‌های کارگزینی همکاران و درصد‌ها و اعداد و رقم‌های غیر واقعی که در خبرهای افزایش حقوق فرهنگیان مطرح و به‌شدت تکرار می شود را به رئیس سازمان برنامه و بودجه نشان دهند تا در جریان حجم خبرها جعلی و غیر واقعی درباره حقوق معلمان قرار گیرد.

گروه دانشگاه ایسکانیوز: چند روز پیش محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در سخنانی که به‌ صورت زنده از اینستاگرامش پخش می‌شد، درباره رتبه بندی معلمان و اجرای فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت «امروز همکاران آموزش و پرورش به من گزارش دادند که با اجرای رتبه‌بندی از اول مهر 98 به طور میانگین 700 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شده است و با اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اعمال 50 درصد افزایش حقوق در آموزش و پرورش، بطور میانگین یک میلیون و صد هزار تومان به حقوق های فرهنگیان اضافه شده است!»

من به‌عنوان دبیر فیزیک با 27 سال و 10 ماه سابقه، در 2 مرحله افزایش یکی در چارچوب رتبه بندی و دیگری در قالی اعمال فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوقم در حکم کارگزینی به ترتیب 5 میلیون و 256 هزار و 540 ریال و 1621800 یک میلیون و 621 هزار و 800 ریال و در مجموع 6878340 ریال( معادل 687 هزار و 834 هزار تومان) افزایش یافت. لازم به یادآوری است که این رقم ها در هنگام ورود به فیش حقوقی و کاهش کسری های معمول و قانونی، کم و بیش به 500 هزار تومان کاهش می‌یابد. تاکید می‌شود که این افزایش برای معلمی با نزدیک 28 سال سابقه‌ است که باید از حقوق‌های بالای این وزارتخانه باشد... !

بی‌گمان نمی‌توان پذیرفت که رئیس سازمان برنامه و بودجه، آن هم با پیشینه معلمی، تا این اندازه از پرداختی‌های یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور، بی‌خبر باشد؛ اما در همین حد هم چند پرسش پدید می‌آید:

1- جناب رئیس همچنان که می‌بینید کل افزایش حقوق نگاره در هر 2 مرحله افزایش زیر 700 هزار تومان است! کسی که بنا به سابقه‌اش باید از حقوق‌های بالای آموزش و پرورش باشد. حال با چه استدلال یا استنادی میانگین افزایش‌ها در رتبه‌بندی 700 هزار تومان و اجرای فصل ده قانون خدمات یک میلیون و 100 تومان بوده است؟

2- جناب رئیس اگر در کنارِ دریافت گزارش از همکاران‌تان در آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی، تلاش می کردید چند حکم کارگزینی از معلمان را نیز ببینید، شاید چنین سخنان نادرستی را مطرح نمی‌کردید. اما باز هم دیر نشده، برای سال 99 توصیه می‌شود از چند معلم بخواهید که حکم‌ها و فیش‌های حقوقی خود را نزد شما بیاورند و حقیقت تلخ حقوق‌های معلمی را در آن جا ببینید.

3- سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه در اینستاگرام نشان داد که گویا کانال‌های اطلاع رسانی به وی و دیگر دست اندرکاران، درست عمل نمی‌کنند و شوربختانه فرهنگ مرید و مرادی و رابطه ناسالم رئیس و مرئوسی نه تنها سبب آسیب به موقعیت شخصی و جایگاه سیاسی- اجتماعی افراد می‌شود؛ بلکه موجب نارضایتی عمومی و افزایش شکاف بی‌اعتمادی میان ملت و دولت می‌شود که آسیبی تاریخی و بسیار بسیار خطر خیز است و نیاز به اصلاح جدی دارد.

4- پس از انتشار این سخنان، نوبخت از دیدار با نمایندگان تشکل‌های معلمی خبر داد و گفت: «در این دیدار گلایه‌های معلمان را رو در رو خواهد شنید.» این دیدار انجام شد و دست کم یکی از شرکت‌کنندگان از فضای نشست و گفت‌و‌گوها راضی به نظر می‌رسید. پس از این دیدار قرار بر آن شده که در روزهای آینده نیز چنین دیداری انجام گیرد و نماینده‌های تشکل‌های حاضر، پس از گفت‌و‌گو با یکدیگر، نتیجه را در زمان دیدار دوباره، به نوبخت گزارش دهند. توصیه می‌شود نمایندگان تشکل‌ها با استناد به شواهد و سندهایی مانند حکم‌های کارگزینی همکاران و درصد‌ها و اعداد و رقم‌های غیر واقعی که در خبرهای افزایش حقوق فرهنگیان مطرح و به‌شدت تکرار می شود را به نوبخت نشان دهند تا در جریان حجم خبرها جعلی و غیر واقعی درباره حقوق معلمان قرار گیرد.

گرچه در این زمینه‌ها خوش بینی آسان نیست؛ اما باید امیدوار بود که این پیگیری‌ها دست کم بتواند آگاهی های عمومی جامعه را درباره حقوق های واقعی فرهنگیان بالا ببرد.

تصویر زیر بخش تغییرات حکم کارگزینی نگارنده پس اجرای مرحله دوم رتبه بندی است:


تصویر زیر بخش تغییرات حکم کارگزینی پس از اعمال فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری است:

*کارشناس مسائل آموزش و پرورش

انتهای پیام/

کد خبر: 1066471

وب گردی

وب گردی