فعالیت‌های واحد بانه در حوزه مبارزه با کرونا تشریح شد/ تهیه هزار و 500 لیتر ماده ضدعفونی کننده برای مناطق محروم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه مبارزه با کرونا را تشریح کرد.

میثم الله مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه مبارزه با کرونا گفت: باتوجه به شیوع کرونا در سطح کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه نیز به سرعت در این حوزه وارد عمل شد و با استفاده از دستورالعمل ها و بخش نامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه، ستاد آموزش مجازی و سطوح اختیارات واحد را در سه دسته فعال شد.

وی افزود: دسته اول، فعالیت‌های ستاد مرکزی دانشگاه بود. درگذشته، گرایش به فضای مجازی و آموزش مجازی به اندازه اکنون احساس نمی شد. اما با توجه به این که شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری در کشور به دلیل وجود ویروس کرونا وجود نداشت، واحد ما نیز جزو واحدهایی بود که اولین گام، به حوزه آموزش مجازی وارد شد و زیرساخت‌های لازم را تا حد امکان فراهم کرد.

مرادی ادامه داد: در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های حضوری به طور کامل تعطیل شد؛ با توجه به این که حضور فیزیکی در دانشگاه موجب گسترش و شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شد، تمامی فعالیت‌های اردو محور، بوفه و سرویس دانشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد تا ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی بگیرد. همچنین کلیه گردهمایی‌های دانشجویی، فرهنگی و حضوری تعطیل شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص برخی از شهرستان ها، سکونت برخی از استادان در روستاها و عدم دسترسی آن‌ها به اینترنت، تمامی همکاران سریعا سایت دانشگاه را با تمام امکانات از جمله وبکم، سیستم ‌های سخت افزاری و و نرم افزارهای مورد نیاز آماده کردند تا برای همه در دسترس باشد.

وی اضافه کرد: همچنین برای پاسخگویی به مشکلات دانشجویان و استادان، ستادی را تشکیل دادیم که در تعطیلات عید و ایام تعطیلات ناشی از کرونا، به صورت تلفنی و مجازی پاسخگوی مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان و استادان باشند. اما باتوجه به این که زیرساخت‌های اینترنت در سطح کشور به اندازه کافی و قابل قبول وجود ندارد و انتقاداتی به وزارت ارتباطات در این زمینه وارد است، با مشکلاتی در زمینه آموزش مجازی مواجه بودیم؛ اما هدف اصلی ما حرکت به سمت جلو و گذر از این موانع و مشکلات است.

مرادی با اشاره به اقدامات ستاد ضد کرونا گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان مرکزی، ساعات اداری را کاهش دادیم و به تبع آن تمامی همکاران را شیفت بندی و تقسیم بندی کردیم. تهیه دستکش و ژل بهداشتی برای تمامی همکاران که در روزهای شیفت خود در محل کار حاضر می‌شدند، از دیگر اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد. همچنین فضای دانشگاه تاکنون، در سه مرحله با استفاده از مایع مخصوصی که از اداره بهداشت تهیه کردیم، ضدعفونی و سمپاشی شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه بیان کرد: سومین بخش اقدامات واحد بانه، اقدامات جهادی و فرهنگی بود؛ شرایط محیطی شهرستان بانه به گونه ای است همواره تعدادی از افراد و معتمدین سطح شهرستان، مانند ریش سفیدان و بزرگان شهر در کار خیر پیش قدم می شوند و اعتماد بسیار زیادی به این افراد وجود دارد؛ لذا در اولین قدم، به یکی از این افراد که جزء خیرین دانشگاه آزاد نیزهست، اقدام به جمع آوری کمک های نقدی برای نیازمندان کرده بود که در این راستا مبلغی از سوی توسط همکاران و مسئولان دانشگاه از هزینه شخصی به نیازمندان اهدا شد.

وی گفت: پخش 2هزار لیتر مایع ضدعفونی در بطری های 3 و یک و نیم لیتری، یک و نیم لیتری در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه توسط بسیج دانشجویی واحد بانه در سطح شهر، از دیگر اقدامات مهم ما در زمینه مبارزه با کرونا بود. مشارکت مسئولان دانشگاه و خیرین شهرستان برای تهیه هزار و 500 لیتر ژل ضدعفونی کننده دست نیز از دیگر فعالیت‌هایی بود که انجام شده است.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه طرح پرستار جهادگر به صورت نقاشی با ذغال، طراحی طنز ادبی با عنوان «درخانه بمانیم» و تهیه و پخش مستند «قاتل میکروسکوپی»، از جمله اقداماتی است که طی این مدت از سوی دانشجویان رشته‌های هنر واحد بانه انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066475

وب گردی

وب گردی