داروی جدید، کرونا ۸۹ بیمار را درمان کرد/دست بشر در مقابل ویروس کرونا بسته است

 فرمانده ستاد عملیات کرونا در تهران گفت: البته یک داروی جدید به نام اچ ار اس‌ای سی‌ای تو برای درمان کرونا آزمایش شده که فاز اول آن روی ۸۹ بیمار انجام شده است و تنها دارویی است که نتایج آن نشان داده که اثر مستقیم بر روی درمان کووید ۱۹ دارد. این دارو در مرحله اول بالینی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، درباره آخرین یافته‌های علمی برای درمان ویروس کرونا گفت: در ابتدا باید گفت که بیماری کووید ۱۹ تاکنون هیچ درمان قطعی نداشته است و درمان بیماران با مشکلات تنفسی یک درمان جامع است. بخشی از این درمان، درمان دارویی است، ولی همه روند درمان دارویی نیست.

دست بشر در مقابل ویروس کرونا بسته است

زالی گفت: به دلیل اینکه فعلا دست بشر در مقابله با درمان این ویروس بسته است از سایر دارو‌هایی که سازوکار‌هایی دارند که می‌توانند به از بین بردن ویروس یا توقف ویروس کمک کنند در طول این بحران استفاده کرده ایم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ویروس کرونا یک بیماری نوپدید است و دانش بشری درباره آن اندک است. در زمینه دارو‌های موثر بر این بیماری طبیعتا دانش ما اندک است. طبیعی است که در این شرایط فرصت طولانی در اختیار نداریم که یک مطالعه پژوهشی عمیق را انجام دهیم.

چه داروهایی برای درمان کرونا استفاده شده است؟

زالی گفت: در همه دنیا بسیاری از کارآزمایی‌های بالینی و آزمایشات بر روی اثر بخشی دارو‌ها که انجام شده اندک است. ویروس کرونا یک مشکل جهانی است. در واقع بسیاری از دارو‌هایی که هم اکنون در حال استفاده از آن‌ها هستیم دارو‌هایی هستند که انسان برای موارد دیگری از آن‌ها استفاده کرده است. مثل دارو‌های هیدرواکسیدکرورید که ذاتا یک داروی ضد مالاریاست و یا داروی رمدسیویر که داروی درمان بیماری ابولا است و یا داروی فاویپیراویر که ماهیتا برای درمان آنفولاآنزا مورد استفاده قرار گرفته اند. این داروهای، چون امکان تاثیر گذاری بر روند درمان را داشته در پروتکل‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. شاهد هستیم که از ترکیبات مختلفی به صورت انفرادی و یا با یکدیگر در زمینه پروتکل‌های دارویی در حال استفاده است.

زالی گفت: تقریبا در کشور ما و در سایر کشور‌ها هنوز به پروتکل با وحدت رویه در زمینه درمان بیماری نرسیده ایم که شاید علت آن این است که هنوز به دارویی برای درمان اختصاصی کووید ۱۹ نرسیده ایم.

داروی جدیدی که کرونای ۸۹ بیمار را درمان کرد

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: البته یک داروی جدید به نام اچ ار اس‌ای سی‌ای تو برای درمان کرونا آزمایش شده که فاز اول آن روی ۸۹ بیمار انجام شده است و تنها دارویی است که نتایج آن نشان داده که اثر مستقیم بر روی درمان کووید ۱۹ دارد. این دارو در مرحله اول بالینی است.

زالی گفت: شاید لازم باشد بیشتر به قضاوت بالینی تیم‌های پزشکی اعتماد کنیم. الان در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ۲۵ تریال بالینی دارویی در حال انجام است و باید صبوری کنیم تا کار‌ها به نتیجه برسد.

داروی فاویپیراویر به صورت ترکیبی در حال درمان بیماران است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: داروی فاویپیراویر به صورت ترکیبی در حال درمان بیماران است. حدود ۹ مرکز در حال حاضر در حال آزمون بالینی این دارو هستند که در تهران ۵ مرکز از جمله بیمارستان مسیح دانشوری به این کار اختصاص پیدا کرده اند.

زالی گفت: امیدواریم که هر چه زودتر نتایج مثبتی حاصل شود که با تسری این دارو به سایر پروتکل‌های ملی به کم کردن بار بیماران کمک کنیم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1066479

وب گردی

وب گردی