تحویل انبوه ۳ پهپاد شناسایی و رزمی به نیروی هوایی و پدافند ارتش

وزیر دفاع گفت: سه هواپیمای بدون سرنشین «کرار، ابابیل ۳ و هواپیمای چند منظوره جت» به صورت انبوه به نیروی پدافند و هوایی ارتش تقدیم خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تحویل دهی انبوه هواپیما‌های بدون سرنشین رزمی ارتش، گفت: در سال جهش تولید، موفق شدیم تعدادی از محصولات مهم پهپادی را آماده کنیم و امروز به نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم خواهد شد.

وی افزود: این محصولات با استفاده از توان صنایع دفاعی در دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان آماده شده اند که دارای ویژگی‌های قابل توجهی است.
امیر حاتمی ادامه داد: امروز سه محصول تحویل می‌شود که به ویژگی‌های کلی آن اشاره می‌کنم، اما جزییات و کاربرد‌های عملیاتی آن‌ها را فرماندهان اشاره خواهند کرد.

وی گفت: این سه محصول محصولاتی هستند که بخش مهمی از ماموریت‌های نیروی پدافند و هوایی را پوشش خواهند داد و می‌توانند به عنوان یک هواپیمای بی هدف برای پدافند و همین طور برای ماموریت‌های فریب در شبکه پدافندی دشمن مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر دفاع افزود: همین طور پهپاد‌هایی که به نیروی هوایی تحویل داده می‌شود می‌تواند به عنوان یک هواپیمای شناسایی در فاصله قابل توجه تحرکات دشمن را در اطراف مرز‌های جمهوری اسلامی مورد رصد قرار دهند.

امیر حاتمی گفت: باتوجه به تجهیزی که (این هواپیماها) به انواع بمب‌ها و موشک‌ها شده اند می‌توانند در ماموریت‌های رزمی نیرو‌ها مورد استفاده قرار گیرند و در ارتفاع بسیار خوبی پرواز کنند، ارتفاع ۴۰ هزار و ۴۵ هزار پا که ارتفاع خیلی خوبی است و همین طور برد خیلی خوبی دارند.

وی افزود: هواپیمای کرار و ابابیل ۳ و همین طور هواپیمای چندمنظوره جت که می‌تواند تا شعاع هزار و ۵۰۰ کیلومتری ماموریت اجرا کند که ان شاء الله کمک خواهند کرد تا ایران امن تری داشته باشیم و ماموریت‌های دفاع از کشور را با قوت و سرعت بیشتری اجرا کنیم.

کد خبر: 1066501

وب گردی

وب گردی