ارائه ۵ طرح کاربردی برای کاهش استرس در زمان پسا کرونا/ از طرح‌های پژوهشی با موضوع کرونا حمایت می‌کنیم

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از ارائه ۵ طرح کاربردی توسط تیم روانشناسی دانشکده روانشناسی در زمان پسا کرونا خبر داد.

علی نیازی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بحث کرونا گفت: یک مرکز مشاوره در سطح استان تهران راه اندازی شده است که اساتید گروه روانشناسی در این مرکز حضور داشته و مشاوره‌های روانشناسی را به متقاضیان ارائه می دهند.

او با بیان این که پس از شکست کرونا قطعا افراد نیاز بیشتری به روانشناسان خواهند داشت ادامه داد: در همین راستا در دانشکده روانشناسی تیمی در این خصوص تشکیل شده است که جوانب مختلف نگرانی و استرس های بعد از کرونا را بررسی می‌کند. ۵ طرح کاربردی در این خصوص توسط این تیم ارائه شده است تا در زمان پساکرونا کاربرد داشته باشد.

نیازی همچنین درباره اقدام دیگر توضیح داد: با دستور آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران محوطه ای که در مجتمع آزمایشگاهی واحد تهران مرکزی وجود داشت طبق استانداردهای لازم، ساختار فیزیکی آزمایشگاه ها برای بحث کرونا آماده شد. ۸۰ درصد دستگاه ها نیز تجهیز شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اضافه کرد: واحد تهران مرکزی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دانشجویان ارشد و دکتری دارد. تمام فعالیت های پژوهشی بچه ها از جمله پایان نامه ها، پرپوزال ها و غیره در این تعطیلات انجام شد تا دانشجویان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره حمایت از طرح های پژوهشی در بحث کرونا اظهار کرد: در سایت واحد تهران مرکزی و دانشکده ها اعلام کردیم که اگر دانشجویان طرح یا پروپوزالی در این خصوص دارند هم فرآیند تصویب آن را تسریع کرده و هم کمک هزینه ها و تشویق ها را در رشته های مختلف مد نظر قرار خواهیم داد. هر رشته ای در حوزه تخصصی خود می تواند در این زمینه طرح و پرپوزال ارائه دهد.

نیازی با بیان این که هشتک در خانه بمانیم بحث های مختلف اقتصادی و اجتماعی را در برمی‌گیرد، گفت: تمام این بحث ها قابل بررسی است. به طور مثال دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی طرحی در خصوص شغل هایی که بعد از کرونا ایجاد شده را ارائه داده است. بنابراین ما از هر گونه طرحی در این خصوص وجود داشته حمایت خواهیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات پژوهشی این واحد دانشگاهی در سال ۹۹ توضیح داد: کیفیت تولیدات علمی واحد تهران مرکزی در سطح کشور بسیار بالا است. درصدد هستیم هر سال نسبت به سال قبل تولیدات علمی خود را بالا ببریم. در اقدام دوم به دنبال افزایش انتشارات علمی خود بوده و تا اواخر سال گذشته پرونده های زیادی را برای راه اندازی مجلات جدید آماده کرده و در حال حاضر به دنبال دریافت مجوز راه اندازی آن ها هستیم.

او با بیان این که افزایش مراکز تحقیقاتی را نیز در دستور کار داریم اضافه کرد: بیشتر مراکز تحقیقاتی واحد تهران مرکزی در حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی مشغول به کار هستند؛ اما مراکز تحقیقاتی در زمینه علوم انسانی مثل علوم سیاسی، حقوق، هنر و مدیریت را نیز در دستور کار داریم. به عبارتی برای سال جدید ۵ مرکز تحقیقاتی را به مراکز تحقیقاتی واحد تهران مرکزی اضافه خواهیم کرد.

نیازی در ادامه تصریح کرد: مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی در مجتمع آیت الله هاشمی یا همان مجتمع نیایش واقع در پونک در سال جدید افتتاح خواهد شد. حوزه های مختلف شیمی، فیزیک، مهندسی بافت، مهندسی هسته ای، مهندسی پزشکی و غیره در یک مجموعه قرار می‌گیرد. هر کسی که تقاضای آزمایشگاهی داشته باشد می تواند صفر تا صد آزمایش خود را در این مجموعه انجام دهد و نیازی نیست به چند مجموعه متفاوت ارائه کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه هایتک در واحد تهران مرکزی تجهیز شده است و همه دانشجویان و محققان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066512

وب گردی

وب گردی