توزیع ۱۲۰۰ تن مرکبات احتکارشده از امروز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از توزیع ۱۲۰۰ تن مرکبات احتکار شده از امروز در سطح میادین میوه و تره بار کلانشهرها از جمله تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در برنامه تلویزیونی صبح ایرانی گفت: بازرسی‌هاو حضور تیم های گشت سازمان شوآف نیست بلکه در همین ایام ۱۱ نفر از گشت ما به کرونا مبتلا شده و یک نفر را نیز از دست داده ایم.

وی در رابطه با وضعیت احتکار برخی مرکبات مانند لیموترش و لیموشیرین گفت: با احترام به زحمتی که در اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار انجام می‌شود اما اسامی پنج نفر از احتکار کنندگان در زمینه لیموترش و لیموشیرین را به ما اعلام نکرده‌اند .
رایگانی گفت این در حالی است که بر اساس قانون باید اتحادیه اسامی و آدرس انبار ها را به ما بگویند و تا این لحظه به ما نگفته اند و این که حتی اعلام کنند بدون اجازه قوه قضاییه نمی‌توانند اسامی را به ما بدهند را نیز قبول ندارم چرا که طبق قانون نظام صنفی اتحادیه باید متخلفان را به تعزیرات اعلام کند و ارتباط کاری با قوه قضاییه ندارد.
رایگانی گفت: ۱۲۰۰ تن مرکبات در شهرستان جهرم کشف شده و بنا شده به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار کلانشهرهای کشور از جمله تهران توزیع شود که از امروز این اقدام آغاز خواهد شد.

وی افزود: نامه ای که اتحادیه بارفروشان میوه درتاریخ ۲۱ فروردین به اطلاعات سپاه نوشته را دیده‌ام ،نامه‌ای است که در آن آمده در ماه‌های آبان و بهمن سال گذشته احتکار هایی صورت گرفته اما اسامی محتکران گفته نشده است.
رایگانی گفت: رصد ما وجود داشته اما سازمان، نهادی رسیدگی کننده است و در سطح خرده فروشی ها اثرگذار نیست تا زمانی که سر منشاء گرفته نشود.

رایگانی ادامه داد: تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه هفته گذشته، طی تماس هایی که داشته‌ام آدرس و اسامی این محتکران به مدیرکل تعزیرات استان تهران اعلام نشده است.

وی گفت: قانونگذار به صورت شفاف وظیفه هر مجموعه را اعلام کرده و سازمان تعزیرات در انتهای خط رسیدگی قرار دارد و فقط حکم را صادر می کند اما می تواند با کمک اتحادیه ها، وزارت صمت و اتاق‌های بازرگانی گشت ها را انجام دهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در میادین میوه و تره‌بار اکنون کسانی هستند که مالیات نمی دهند، حتی به قانون پایبند نیستند و دو تا سه دست میوه ها دست به دست می‌شود.

وی افزود: در هر صورت؛ معرفی فرد متخلف ارتباطی با قوه قضاییه ندارد و دستگاه قضا در حوزه تخلفات صنفی صلاحیت نداشته، هرچند که در موضوع احتکار که به یک مسئله ملی تبدیل شده،دادستان ها در کنار ما قرار گرفتند.

وی ادامه داد: قبول دارم اعلام این موضوع که احتکار مرکبات توسط ۵ نفر انجام شده برای اتحادیه بارفروشان هزینه داشته است اما باید اسامی را به ما اعلام کنند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در مورد اینکه چرا کشفیات اقلام بهداشتی مانند ماسک در اختیار مردم هنوز قرار نگرفته گفت: بیش از ۷ میلیون عدد ماسک کشف شده که به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و اینکه چرا در بازار نیست طبق قانون، موظفیم کشفیات را به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهیم و نظارت دیگر بر عهده این نهاد است.

رایگانی گفت: وزارت بهداشت نیز با اولویت مراکز درمان و بیمارستانها این اقلام را توزیع می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066531

وب گردی

وب گردی