سردسته باند سارقان  به ۲۰۰ فقره سرقت طلا و زورگیری اعتراف کرد

اواخر اردیبهشت سال گذشته، سرقت‌های سریالی از زنان به کارآگاهان پایگاه ششم پلیس پایتخت اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که چند مرد خشن به بهانه پرسیدن آدرس به سراغ زنان عابر در خیابان‌های خلوت رفته و پس از ضرب و شتم آنها، با گذاشتن چاقو زیر گلویشان، طلا و پول‌هایشان را سرقت می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از مالباختگان در تحقیقات گفت: ظهر بود و منتظر دخترم بودم که سرویس مهدکودک او را بیاورد. وقتی دخترم پیاده شد و به طرف خانه رفتیم به محض این‌که خواستم در را ببندم ناگهان مرد جوانی دستش را روی در گذاشت و مرا به داخل راهرو هل داد بعد چاقو را روی گردنم قرار داد. مرا تهدید به مرگ کرد و من از ترس جان خودم و بچه‌ام حرفی نزدم. طلاهایم را گرفت و با موتورسیکلتی که در نزدیکی خانه‌مان توقف کرده بود فرار کرد.

با شکایت‌های سریالی زنان و دختران شرق پایتخت، تیم تحقیق به بازبینی دوربین مداربسته اطراف محل‌های سرقت‌ها پرداختند. دوربین‌ها که صحنه زورگیری‌های مردان خشن را ضبط کرده بودند، تصویر متهمان را در اختیار کارآگاهان قرار دادند. بدین ترتیب کارآگاهان پلیس به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و موفق شدند هویت متهمان را به دست آوردند.

با به دست آمدن تصویر متهمان، در مرحله بعد پاتوق‌های احتمالی آن‌ها زیر نظر قرار گرفته و مخفیگاه اصلی آن‌ها در پاکدشت شناسایی شد. به این ترتیب ۴ متهم این پرونده از جمله رامین سردسته باند دستگیر شدند.

سردسته این باند در تحقیقات گفت: در خیابان‌های خلوت شرق تهران با دو موتورسیکلت که هر کدام دو سرنشین داشتند پرسه می‌زدیم. با دیدن یک زن تنها در خیابان به او نزدیک می‌شدیم و من از موتورسیکلت پیاده می‌شدم و آدرس می‌پرسیدم. اگر طلا داشت به او حمله می‌کردم و با گذاشتن چاقو روی گردنش طلاها را سرقت کرده و از محل متواری می‌شدیم.

او ادامه داد: ما هفته‌ای یک یا دوبار از پاکدشت برای سرقت می‌آمدیم و پس از انجام سرقت‌هایمان راهی پاکدشت می‌شدیم.

با اعتراف متهمان، بازپرس بهشتی دستور انتقال آن‌ها به اداره آگاهی و تحقیقات بیشتر از متهمان را صادر کرد. با تکمیل تحقیقات و گرفتن آخرین دفاع از سردسته این باند، با توجه به اینکه رامین اقدام به ۲۰۰ فقره سرقت مقرون به آزار از زنان و دختران جوان کرده بود، کیفرخواست او به اتهام محاربه از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت صادر شد. همچنین تحقیقات برای دستگیری سه متهم فراری دیگر این پرونده ادامه دارد و در دادسرای ویژه سرقت مفتوح است.

روزنامه ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1066558

وب گردی

وب گردی