تداوم حملات سعودی ها به یمن «جنایت علیه بشریت» است

یک نشریه غربی در زمینه تداوم حملات سعودی ها به مردم مظلوم یمن نوشت، اعلام آتش بس از سوی سعودی ها و تداوم حملات به یمن و کشتن شهروندان این کشور طنز آمیز است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک وبگاه تحلیلی آمریکایی روز شنبه در مطلبی در زمینه تداوم تجاوز سعودیها به مردم مظلوم و بی دفاع یمن و ادعای آتش بس نوشت، نبرد سعودیها در یمن جنایت علیه بشریت است.

نشریه «گلوبالیست» در این زمینه نوشت، نبرد سعودیها در یمن که تاکنون بیش از پنج سال طول کشیده، موجب کشته شدن بیش از 100 هزار یمنی شده و از جمعیت 30 میلیونی این کشور، 20 میلیون نفر نیازمند مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی سالم هستند. بیش از 2 میلیون کودک یمنی نیز به شدت از سوء تغذیه رنج می برند و حدود یک میلیون نفر از آنها به بیماری وبا و سایر امراض مبتلا شده و امید چندانی به درمان آنها نیست.

به نوشته این نشریه، با توجه به تداوم حملات سعودی به یمن و کشت و کشتار شهروندان این کشور اعلام آتش بس یکجانبه شبیه به طنز است. گرچه اسلام کشتن افراد بیگناه را منع کرده، اما این دستور حتی توسط سعودیها به عنوان دلیلی برای توقف جنگ در یمن در نظر گرفته نشده است.

این نشریه با تاکید بر بی توجهی عمال سعودی به دستورات اسلامی در زمینه ریخته نشدن خون انسانها نوشت، سعودیها همچنان به جنگ بی رحمانه علیه حوثیها ادامه دادند. این جنگ یمن را در حالی ویران کردن این کشور، تحمیل درد و رنج غیرقابل تحمل بر میلیونها مرد ، زن و کودک بی گناه است.

گلوبالیست سپس به واکاوی اعلام آتش بس یکجانبه سعودی در یمن پرداخت و نوشت، عواملی چون محدودیت قابلیتهای نظامی، تاثیر این نبرد در اقتصاد عربستان، رشد فزاینده کاهش منابع مالی به خاطرافت بهای نفت، پیشروی قابل توجه حوثیها دراستانهای مهم یمن و افزایش محکومیت جهانی سعودیها وسرانجام درک این که این نبرد طرف پیروز ندارد، از موارد موثر بر این تصمیم عربستان بوده است.

گلوبالیست با توصیه به سعودیها در زمینه تداوم آتش بس و مذاکره با حوثیهایی یمنی برای رسیدن به توافقنامه صلح نوشت، اکنون زمان آن فرا رسیده که عربستان سعودی از تمسخر کردن دین این کشور که در هسته اصلی آن انسانیت، شفقت و دلسوزی قرار دارد دست کشیده و از ارزشهای اخلاقی که اصول اساسی آن است ، حمایت کنند.

عربستان سعودی در حالی مدعی حسن نیت خود برای کمک به یمنی‌ها در ایجاد آرامش برای مبارزه با شیوع کرونا شده که حملات هوایی و زمینی آن در بمباران شهرها و روستاهای یمن ادامه دارد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته گذشته در همین رابطه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی تنها در یک روز ۲۶ نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

یک روزنامه انگلیسی نیز به تازگی از همکاری یک شرکت مهم ساخت تسلیحات در انگلیس با عربستان در یک بازه زمانی پنج ساله و تقریبا از آغاز حمله ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن خبر داد.

روزنامه «گاردین» نوشت که شرکت «بی‌ای‌ئی سیستمز» در یک دوره پنج ساله و از زمان آغاز حملات ائتلاف این کشور به یمن، ۱۵ میلیارد پوند سلاح به این کشور فروخته و نیروهای نظامی عربستان را آموزش داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066594

وب گردی

وب گردی