پهپاد ترکیه در لیبی ساقط شد

نیروهای تحت امر ژنرال حفتر مدعی سرنگونی یک فروند پهپاد ساخت ترکیه در جنوب شهر طرابلس شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شبه نظامیان تحت امر ژنرال خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» مدعی شدند که یک فروند پهپاد ساخت ترکیه را هدف قرار داده‌اند.

«خالد محجوب»، مدیر اداره عقیدتی-معنوی ارتش حفتر امروز شنبه گفت که نیروهای شرق لیبی یک پهپاد متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج را در جنوب شهر طرابلس که محل استقرار این دولت است، منهدم کرده‌اند.

بنا به گزارش شبکه «لیبیا»، محجوب مدعی شد که نیروهای حفتر تاکنون ۵۰ فروند از پهپادهای ساخت ترکیه را هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند.

برخی منابع مانند مرکز «نورس» نیز مدعی شدند که ترکیه هواپیمای سوخت‌رسان مجهز به پارازیت و دستگاه رصد به فراز دریای مدیترانه و نزدیک سواحل لیبی فرستاده تا بر سامانه های پدافند هوایی روسی «پانتسیر» که امارات در اختیار حفتر گذاشته، پارازیت بیندازد.

درگیری‌ها بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه و سازمان ملل است، بعد از آنکه نیروهای دولت مذکور بعد از چند پیشروی، امروز عملیات آزادسازی شهر ترهونه را آغاز کردند، شدیدتر شده است.

دولت وفاق ملی می‌گوید بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای حفتر را در این عملیات به اسارت خود درآورده و چند دستگاه خودروی زرهی آن‌ها را منهدم کرده است.

ژنرال حفتر از فرماندهان دوران معمر قذافی از ۱۵ فروردین سال گذشته عملیات برای اشغال شهر طرابلس را فرماندهی می‌کند ولی طی این مدت، به رغم کمک‌های نظامی پیدا و پنهان، مصر، امارات و عربستان و روسیه موفق به ورود به این شهر نشده است.

ترکیه نیز سال گذشته بعد از امضایث تفاهم‌نامه ترسیم مرزها و همکاری اقتصادی و اکتشاف منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه، به حامیان دولت وفاق پیوست و با رأی پارلمان ترکیه به ارسال نیروی نظامی به لیبی، رسماً حمایت نظامی از دولت سراج را کلید زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066616

وب گردی

وب گردی