کمک اینستاگرام به ردیابی کووید-19

بنیان‌گذاران اینستاگرام یک وب‌سایت برای ردیابی گسترش کووید-19 ایجاد کردند. این وب‌سایت به داده‌های جمع‌آوری شده توسط پروژه «ردیابی کووید» متکی است‌.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بنیانگذاران اینستاگرام با استفاده از داده‌های مربوط به پروژه ردیابی کووید، وب سایتی ایجاد کردند تا شیوه گسترش کووید-19 در ایالت های آمریکا را ردیابی کنند.

وب سایت RT.live از آماری که در اپیدمیولوژی به عنوان «عدد تکثیر پایه» شناخته شده، استفاده می کند. این عدد میانگین تعداد افرادی که ویروس را از یک فرد آلوده می گیرند، ردیابی می کند.

«کوین سیستروم»، مدیرعامل سابق اینستاگرام به بلومبرگ گفت: «ما سعی می کنیم موضوع پیچیده ای را در نظر بگیریم و آن را به تعداد ساده‌ای برسانیم که هر کسی بتواند از خانه خود آن را مشاهده کند.»

پروژه ردیابی کووید، که RT.live داده های خود را از آن به دست می آورد، یک ابتکار عمل داوطلبانه است که داده ها را از منابع معتبر شناخته شده مانند مقامات بهداشت عمومی و جزئیات مربوط به تعداد کشورها درباره تعداد آزمایش های کووید-19 را جمع آوری می کند.(این داده ها از نظرمثبت یا منفی بودن تست، تعداد بستری در بیمارستان و تعداد کشته شدگان است.)

سیستروم اظهار کرد که هدف از RT.live کمک به درک بهتر مردم از گسترش ویروس در سطح محلی است.

او و مایک کریگر در سال 2018، شش سال پس از اینکه فیس بوک کنترل اینستاگرام را در دست گرفت، این شرکت را ترک کردند. به گفته بلومبرگ، هیچ یک از این افراد پیش زمینه بهداشتی یا اپیدمیولوژی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066620

وب گردی

وب گردی