تولید بیش از ۴ هزار ماسک برای ارائه به سازمان یونسکو

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گرگان گفت: با حمایت مالی سرمایه‌گذار، بیش از 4 هزار ماسک به سازمان یونسکو ساخته و تحویل داده می‌شود.

مازیار احمدی گل سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد گرگان در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این دانشگاه براساس رسالت‌های اجتماعی خود در بحران‌ها به مبارزه با ویروس کرونا ورود کرده است.

وی افزود: از روزهای نخست بخشنامه‌ای به‌منظور آماده‌سازی و ارائه محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور به همه واحدهای دانشگاهی استان ابلاغ شد تا کارگروه‌های متشکل از فناوران و اعضای هیئت علمی آماده به‌کار شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: حاصل فعالیت‌های فناوران استان در چند قسمت به‌بار نشسته است. دستگاه ضدعفونی کننده معتبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس ابداع و در حال استفاده است.

احمدی گل سفیدی از تولید ماسک فیلتردار نانو خبر داد و درباره ویژگی‌های آن گفت: فیلترهای این ماسک قابل تعویض و استفاده مجدد است و فعالیت ویروس‌ها را در سطوح ماسک کاهش می‌دهد. با اخذ مجوز از دستگاه‌های نظارتی ماسک‌ها تولید و عرضه شده است.

وی ادامه داد: اکنون با حمایت مالی سرمایه‌گذار، بیش از 4 هزار ماسک به سازمان یونسکو ساخته و تحویل داده می‌شود. کارگاه‌های دوخت و دوز همه واحدهای استانی در حال انجام اقدامات جهادی و مقابله با کروناویروس هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان عنوان کرد: باتوجه به فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد در استان گلستان فعالیت دارد، محلول و ژل‌های پایه گیاهی از همان ابتدا تولید شده است.
احمدی گل سفیدی خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده توسط واحدهای فناور استان صورت گرفته و تمام مناطق استانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066622

وب گردی

وب گردی