کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در هفته سوم فروردین

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور از شانزدهم تا بیست ودوم فروردین ماه خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته، 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناصر اصلانی با بیان این که مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم است، تشریح کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته که ۱۵ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود دو درصد کاهش دارد.
وی افزود: ۱۲ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۵ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
معاون دبیرکل ستاد درباره میزان کشفیات سایر انواع مواد مخدر، توضیح داد: همچنین از این میزان ۱۵۰۷ کیلوگرم حشیش، ۷۳ کیلوگرم هروئین، ۳۲ کیلوگرم گراس، ۶۸ کیلوگرم شیشه و ۶۷۱ مرفین و ۲۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی درباره تعداد متهمان دستگیرشده در عملیات کشف مواد مخدر هم گفت: در هفته اخیر مجموعاً ۲۶۵۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۱۱۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۵۰۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۳۱ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۴۵۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۷ درصد کشفیات کشور را دربردارد و کرمان با ۲۸۵۰ کیلوگرم، تهران با ۱۳۹۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۹۳۰ کیلوگرم، اصفهان با ۸۶۰ کیلوگرم، قم با ۷۶۵ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۷۰۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۴ درصد است.
اصلانی یادآور شد: طی این مدت ۸ دستگاه خودرو و دو قبضه سلاح توقیف شد. ۵۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۱ درصد انتظامی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066667

وب گردی

وب گردی