هفته معرفی مشاغل چراغ راهنمای دانش‌آموزان در ورود به جامعه است

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی هفته معرفی مشاغل را برای ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های گوناگون جامعه امروز امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: هدایت صحیح دانش‌آموزان به شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی- شغلی، آماده کردن آنان برای تحصیلات عالی و ورود به بازار کار با توجه به امکانات و نیازهای جامعه ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید برای طرح‌ریزی مناسب تحصیلی- شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا ‌شوند تا بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی در خصوص انتخاب رشته تحصیلی و شغلی، بر اساس استعداد و رغبت خود و کیفیت‌بخشی به زندگی داشته باشند.

شکوهی به اهداف راهنمایی شغلی در دوره‌های مختلف تحصیلی اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف راهنمایی شغلی در دوره ابتدایی آن است که دانش‌آموزان متوجه شوند که وجود تمام مشاغل مشروع و نیز اشتغال در آن‌ها برای ادامه زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در دوره اول متوسطه، دانش‌آموزان از طریق راهنمایی شغلی، باید از توانایی‌ها و خصوصیات خود بیشتر آگاه شوند و با تاکید بر خودشناسی و شناخت مشاغل مختلف، برای طرح ریزی شغلی آماده شوند. در این دوره، خودشناسی بر شغل شناسی مقدم است. در دوره متوسطه دوم، اهنمایی شغلی دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ اول آنکه با فراهم کردن امکانات و موقعیت، دانش‌آموز با خودشناسی و شغل شناسی کامل‌تر و دقیق‌تر طرح ریزی شغلی را انجام دهد و مشکلات موجود را درانتخاب شغل برطرف کند. دوم آنکه باید اطلاعات دقیق‌تری درباره نتایج آزمون‌های روانی، شناسایی مشاغل متعدد و امکانات و فرصت‌های استخدامی در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

شکوهی افزود: هفته معرفی مشاغل، که هر ساله در هفته اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می‌شود فرصت مغتنمی است تا دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی با مشاغل گوناگون و لزوم آن‌ها در جامعه آشنا شوند اما 《هفته معرفی مشاغل 》در سال جاری با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی با رعایت موارد زیر اجرا می‌شود:

تهیه و ارسال تراکت و بروشورهای شغلی در فضای مجازی
تهیه بروشورهای تحصیلی ویژه تبیین ضوابط هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
تهیه کلیپ‌های سخنرانی متخصصان موفق رشته‌های گوناگون تحصیلی و دانشگاهی مثل پزشکان، اساتید دانشگاه، چهره‌های موفق کارآفرینی و خوداشتغالی استان‌ها و ....
تهیه پیام‌های مناسب تحصیلی -شغلی
معرفی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان
معرفی رشته‌های دانشگاهی
تهیه انیمیشن‌های شغلی
معرفی مشاغل بومی منطقه‌ای و استان‌ها
بازدید از مراکز و محیط‌های شغلی از سوی دانش‌آموزان در فضای مجازی(تور مجازی شغلی )
معرفی سایت ht.medu.ir برای آشنایی اولیا و دانش‌آموزان با قوانین و مقررات و سوالات مربوط به هدایت تحصیلی

روز شمار هفته معرفی مشاغل سال 1399

"سال جهش تولید "

انتهای پیام/

کد خبر: 1066698

وب گردی

وب گردی