تحریم مبارزه با کرونا را سخت‌تر کرده است/ اتکا به داخل برای تامین نیازمندی‌های سلامت

سخنگوی دولت گفت: دولت باید با پیامدهای منفی کرونا از جمله بیکاری و رکود مبارزه کند اما آثار تحریم این مبارزه را سخت تر کرده است.

به گزاش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سما، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت کشور و کادر درمانی که در حوزه سلامت جان و روان فعالیت دارند تبریک می گویم، گفت: امروز به قدرت فناوری های روز و با تلاش وزارت ارتباطات و سایر شرکت های دانش بنیان توانستیم، افرادی که در تماس با مبتلایان بودند یا مبتلایان به نحوی در خانواده آنها بوده اند، یا به شکلی با آنها ارتباط داشتند، شناسایی کنیم و مرحله دوم غربالگری را با این افراد آغاز کردیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما چیزی به اسم عادی شدن شرایط نداریم و همچنان باید مراعات کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با اتکاء به ظرفیت های داخلی توانسته ایم، در کمترین زمان ممکن نیازمندی های مردم درحوزه سلامت را برطرف کنیم.

ربیعی همچنین گفت: تولید ماسک در روزهای اول شیوع کرونا و در 30 بهمن 98 حدود 400 هزار عدد در روز بود، اما امروز صرف نظر از آمار کارگاه های مختلف تولیدی فقط تولید صنعتی ماسک به بیش از 4 میلیون عدد در روز رسید.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی هم علاوه بر تامین مصرف داخلی، خوشبختانه به مرحله صادرات رسیده ایم و امروز فروشگاه های ما درسراسر کشور کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را عرضه می کند.

وی با تاکید براینکه اصل برای ما تامین نیازهای داخلی است، گفت: حوزه دانش بنیان، اقدامات حائز اهمیت و بسیار مهمی در بخش سلامت انجام داده است از جمله ساخت ونتیلاتورها،کیت های تشخیص بیماری کووید 19 پس از تامین نیازهای داخل از امکان صادرات هم برخوردارند.

ربیعی افزود: مطابق آخرین آمار ستاد ملی مقابله با کرونا و آماری که در جلسه روز گذشته هیات دولت اعلام شد، روند ابتلا و جان باختگان بیماری کرونا رو به کاهش است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: هر چند این کاهش در برخی از استان ها با شیب کند ادامه دارد، اما در مجموع روند ابتلا و جانباختگان بیماری کرونا شیب ملایمی دارد.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد : اساسا چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم ما همچنان باید مراقبت کنیم، در این دوره ناچاریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و همچنان تا زمانی که وزیر بهداشت اعلام کند که ویروس را عقب رانده ایم، باید شرایطی اتخاد کنیم که کمترین فشار را به کادر درمانی وارد کند.

ربیعی با بیان اینکه اپلیکیشن ماسک مورد حمایت دولت است، گفت: به همه توصیه می کنم از این اپلیکیشن استفاده کنند.

سخنگوی دولت همچنین با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تمامی مسلمانان جهان ابراز امیدواری کرد: به برکت این ماه مبارک، بر این ویروس پیروز می شویم، همانگونه که مقام معظم رهبری پویش خیر جمعی و دست یاری را اعلام کردند، این پویش درس گرفتن از سنت حسنه ای بوده که در رمضان های سنوات گذشته داشتیم، امسال باید در ماه رمضان این پویش را به یک پویش سراسری تبدیل کنیم، تا افرادی که ناشی از کرونا درگیر فقر، بیکاری و تنگ دستی شده اند، روزگار را بگذرانند.

کد خبر: 1066751

وب گردی

وب گردی