تشخیص ویروس کرونا در هوا

محققان سوئیس با استفاده از سنسورها روشی را برای تشخیص ویروس کرونا موجود در هوا ایجاد کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با گسترش ویروس کرونا در ماه های اخیر شرکت‌های تشخیصی، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری تلاش کرده‌اند تا ابزاری تولید کنند تا در این زمینه مفید واقع شوند.

مؤسسه ملی علوم کاربردی سوئیس( شناخته شده با نام اختصاری EMPA) به طور معمول در زمینه انرژی، منابع طبیعی، آلودگی، تحقیقات زیست محیطی، همچنین در فناوری نانو و زیست مواد برای ایمپلنت های پزشکی و سایر دستگاه ها فعالیت می کند.

در حال حاضر، این موسسه به همراه دانشگاه تحقیقاتی ETH زوریخ، در حال کار بر روی سنسوری هستند که می تواند با شناور شدن در هوا، ویروس را تشخیص دهد.

این دستگاه به طور مشابه با پروژه های قبلی و ایده های تحقیقاتی، از جمله سنسورهای صنعتی برای آلاینده ها و آشکارسازهای ویروس ها و باکتریهای موجود در هوا عمل می کند.

یافته این محققان به عنوان جایگزین دستگاه های آزمایشگاهی یا تشخیصی برای بیماران نیست اما می تواند برای نظارت روی غلظت هوا در مناطق پر ترافیک مانند بیمارستان ها یا ایستگاه های حمل و نقل عمومی استفاده شوند.

دستگاه حاوی محل های اتصال مولکولی است که برای دنباله RNA منحصر به فرد ویروس کرونا طراحی شده و روی نانوساختارهای ساخته شده از طلا نصب شده است.

هنگامی که مواد ژنتیکی ویروس به آن وصل می شود، نانوساختارها شروع به تعدیل نور اطراف خود می کنند که می توان با استفاده از یک سنسور نوری تشخیص داده می شوند. این دستگاه همچنین حاوی روش تشخیص دوم است که لیزری را در نانوساختارها شلیک می کند و با تغییر در میزان تولید گرما، وجود ویروس را تأیید می کند.

محققان برای اثبات صحت و اثبات مفهوم آن، دستگاه خود را در برابر ویروس کرونا SARS-CoV-2 آزمایش کردند. برای ایجاد سیستمی که قادر به نظارت بر یک منطقه گسترده پاتوژن باشد، باید کارهای توسعه ای بیشتری انجام شود. به گفته محققان این شامل ساختن سیستم متمرکز بر ذرات معلق در هوا و آزاد سازی RNA از ویروس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066845

وب گردی

وب گردی