هزینه ۵۸۲ میلیارد ریالی کرونا برای بیمه سلامت

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه گفت: تاکنون برای هزینه بستری بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در روزهای بستری ۵۸۲ میلیارد ریال درخواست شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حنان حاج محمودی درباره هزینه بیماران مبتلا به کرونا که بستری شده و تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند، افزود: تاکنون اسناد ۲۱ هزار و ۵۲۲ نفر از بیماران بستری تحت پوشش بیمه سلامت ارسال شده است و به عبارتی این افراد در مجموع ۱۱۲ هزار و ۷۶۵ روز در مراکز درمانی بستری شده و خدمات دریافت کردند.

حاج محمودی در پاسخ به این سوال که چرا بیماران مبتلا به کرونا هنوز از دفترچه استفاده می کنند و نسخه نویسی الکترونیکی ثمربخش نبوده،گفت: این مساله نیاز به فرهنگ سازی دارد، ضمن اینکه تعداد بسیار موسسات در بخش خصوصی و شلوغی مراکز دانشگاهی نیز مزید بر علت است.

چرا بیماران مبتلا به کرونا هنوز از دفترچه استفاده می کنند و نسخه نویسی الکترونیکی ثمربخش نبوده؟

وی گفت: در صورت تداوم کرونا در ماه‌های آتی، برای پیشگیری از هزینه‌های تحمیلی میزان مشاوره پزشکان و پاسخگویی تلفنی از طریق سامانه ۱۶۶۶ افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت پیش از این، از بیمه شدن مبتلایان به ویروس کرونا روی تخت بیمارستان و انجام یک روزه ارزیابی وسع برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای خبر داده و گفته بود: از حدود یک سال پیش پوشش بیمه روی تخت بیمارستان متوقف شده است، اما با توجه به اینکه بیماران کرونایی اورژانسی به حساب می‌آیند، همه افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و در صورت توانایی مالی، خود فرد حق بیمه را پرداخت می‌کند؛ اما در صورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود که جهت رفاه حال بیماران کرونایی هماهنگی‌هایی با وزارت رفاه صورت گرفته تا ارزیابی وسعی که یک ماه زمان می‌برد، ظرف یک روز انجام شود. کاهش تردد مردم یکی از رویکردهای مهم و مورد توجه مسئولان کشور با هدف جلوگیری از افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا است.

تا ظهر روز گذشته (سه شنبه)، ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066853

وب گردی

وب گردی