طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی لباس با استفاده از اشعه uv در واحد شهرقدس

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مبتکر گفت: سازوکار این دستگاه بصورتی است که هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد و علاوه بر ضد عفونی البسه و قطع زنجیره انتقال کرونا، مصرف آب، برق و شوینده ها را کنترل کرده و باعث حفظ کیفیت البسه نیز می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ابوالفضل ذکائی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مبتکر این طرح گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که امروزه بشریت با آن دست و پنجه نرم می کند، گسترش ویروس کووید 19 است که باعث از بین رفتن انسان ها و همینطور اتلاف منابع، تعطیلی مراکز علمی و آسیب جبران ناپذیر به بخش اقتصادی کشور و جهان شده است. یکی از راه های انتقال این ویروس لباس هایی است که افراد در معرض آن قرار می گیرند و با انتقال لباس ها به مکان دیگر، ویرس ها نیز منتقل می گردند. از همین رو دستگاهی را در زمینه ضدعفونی البسه با استفاده از تکنولوژی اشعه فرابنفش در قالب واحد فناور «گروه مبتکران آزاد»، ذیل مرکز رشد فناوری‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران ابداع و به ثبت رساندیم.

ذکائی در ادامه، هدف از این اختراع را ضدعفونی البسه کلیه افراد در بخش های درمانی، صنعتی، خدماتی و منازل مسکونی عنوان کرده و در ادامه افزود: امیدورایم با ابداع و ساخت این محصول توانسته باشیم در قطع چرخه انتقال بیماری کرونا خدمتی به جامعه بشری کنیم.

مدیرعامل واحد فناور «گروه مبتکران آزاد» در ادامه گفت: سازوکار این دستگاه بصورتی است که هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد و علاوه بر ضد عفونی البسه و قطع زنجیره انتقال کرونا، مصرف آب، برق و شوینده ها را کنترل کرده و باعث حفظ کیفیت البسه نیز می شود.

وی در ادامه افزود: در طراحی این دستگاه از سیستم کنترل و برنامه دهی خاصی استفاده شده که پس از کار در الگوهای متفاوت، بوق هشدار را به نشانه پایان کار فعال می کند. البته در برخی از مدل های این دستگاه، سیستم های خشک کن برقی و معطر سازی لباس نیز تعبیه شده است که با همین روش کنترل می شود. همچنین باید گفت این دستگاه می تواند متناسب با محیط مورد استفاده در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه در پایان عنوان کرد: در حال حاضر به عنوان یک واحد فناور دانشگاهی، به دنبال رایزنی برای ساخت و تجاری سازی این محصول هستیم و مطمئنأ از این طریق می توان علاوه بر اشتغال زایی و بر طرف نمودن نیازهای داخلی و منطقه، به صادرات و ارز آوری کشور نیز کمک کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1066858

وب گردی

وب گردی