افشای رسوایی اخلاقی ستاره چلسی/ انتقالی جنجالی از اینتر به رئال در 10 دقیقه/ ۱۴ گلی که کرونا از مسی دزدید!

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال اروپا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

۱۴ گلی که کرونا از مسی دزدید!

چه فوتبال از سر گرفته شود چه نشود به نظر نمی رسد در ماه های آوریل و می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) در اسپانیا مسابقاتی برگزار شود. از سیزدهم مارس (۲۳ اسفند) دیگر رقابتی در این کشور اروپایی برگزار نشد. مسی همیشه در ماه های پایانی لالیگا می درخشد. تعداد گل های ستاره بارسلونا در یک دهه اخیر در این دوره به ۱۳۹ می رسد. میانگین گل های بازیکن آرژانتینی از سیزدهم مارس تا ژوئن به ۱۴ گل می رسد. یعنی هر شش روز یک گل به ثمر می رساند. این آمار اهمیت مسی را در روزهای تعیین کننده فصل نشان می دهد.

کاپیتان بارسا ۲۶.۱۸ درصد گلهایش را در آن زمان ذکر شده به ثمر رسانده است. از ۵۳۱ گلی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ وارد دروازه حریفان کرده است ۱۳۹ گل متعلق به این دو ماه و نیم است. این بازیکن میانگین ۵۳.۱ گل در هر سال را به نام خود ثبت کرده است.

مسی از سیزدهم مارس تا ژوئن سال گذشته توانست ۱۷ بار گلزنی کند. او یک سال قبل از آن ۱۳ گل به ثمر رساند و در سال ۲۰۱۷ توانست ۱۵ گل به ثمر برساند و این آمار در سال ۲۰۱۶ تنها پنج گل بود. با این حال یک سال پیش از آن ۱۷ بار دروازه حریفان را باز کرده بود و در سال ۲۰۱۴ این آمار به ۱۳ رسید. آسیب دیدگی ها در سال ۲۰۱۳ روی عملکرد ستاره آرژانتینی تاثیر داشتند و این بازیکن تنها هفت گل به ثمر رساند. بهترین آمارش به سال ۲۰۱۲ برمی گردد که توانست ۲۳ بار گلزنی کند. او هشت گل در سال ۲۰۱۱ و ۲۱ گل در سال ۲۰۱۰ به ثمر رساند.

فوتبال اسپانیا به شدت از بحران کووید ۱۹ خسارت دیده است. اگر فوتبال از سر گرفته نشود کرونا می تواند ۱۴ گل را از مسی بدزدد. اگر بازی های باقی مانده برگزار شوند ستاره آرژانتینی فرصت دارد در تابستان برای تیمش گلزنی کند و دوباره یک آمار خوب را به ثبت برساند.

کارلوس: در ۱۰ دقیقه از اینتر به رئال رفتم

روبرتو کارلوس در سال ۱۹۹۵ کشورش برزیل و باشگاه پالمیراس را ترک کرده و راهی اروپا شد. ولی او تنها یک فصل در سری آ باز ی کرده و سپس راهی رئال مادرید شد. آن روزها روی هاجسون انگلیسی هدایت نراتزوری را به عهده داشت. کارلوس حالا می‌گوید علت اینکه خیلی زود اینتر را ترک کرده این بوده که روی هاجسون و کادر فنی‌اش به او گفته‌اند نمی‌تواند در پست مورد علاقه‌اش یعنی دفاع چپ بازی کند.

روبرتو کارلوس در گفتگو با صفحه اینستاگرام فیفا گفت: "من در اینتر به عنوان وینگر بازی می‌کردم. مشکل اینجا بود که من در هفت بازی اولم برای اینتر هفت گل زدم. آنها تصمیم گرفتند از من در جلو استفاده کنند و من در سال ۱۹۹۵ از این تصمیم آنها خیلی ضربه خوردم".

برچسب غیرقابل فروش اتلتیکو روی سائول

بعد از جدایی سر الکس فرگوسن، منچستر یونایتد هیچ گاه نتوانست روزهای خوش گذشته را تکرار کند و همواره طی سالهای اخیر عملکرد پر فراز و نشیبی ارائه داده است. از طرف دیگر نتایج فوق العاده رقیب سنتی یعنی لیورپول نیز باعث شده که صبر هواداران شیاطین سرخ برای بازگشت به روزهای خوب کمتر شود. بر همین اساس گفته می شود که باشگاه منچستر یونایتد قصد دارد برای روانه کردن یک تیم مدعی به رقابت‌های فصل آینده فعالیت گسترده ای در نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد؛ موضوعی که باعث شده طی هفته‌های گذشته نام های بزرگی در اطراف این باشگاه انگلیسی شنیده شود. یکی از بازیکنانی که شایعات زیادی در رابطه با علاقه شیاطین سرخ به او شنیده می شود ستاره اسپانیایی اتلتیکومادرید یعنی سائول نیگز است. با این حال مارکا امروز گزارش داد که باشگاه مادریدی حتی با پیشنهاد ۱۵۰ میلیون یورویی برای هافبک اسپانیایی موافقت نخواهد کرد بنابراین آوردن این بازیکن به اولدترافورد تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

ساری، جورجینیو را برای یووه می‌خواهد

جورجینیو بعد از گذراندن چهار فصل فوق العاده در ناپولی، در سال ۲۰۱۸ تصمیم به ترک این تیم ایتالیایی گرفت. مقصد این ستاره ایتالیایی اما تا حدودی قابل پیش بینی بود چرا که او راهی چلسی شد؛ تیمی که هدایت آن بر عهده سرمربی کنونی یوونتوس یعنی مائوریتزیو ساری بود. سرمربی ایتالیایی بیانکونری اعتقاد ویژه‌ای به جورجینیو دارد؛ تا جایی که در ناپولی و چلسی، این بازیکن همواره یک مهره مهم و بی جانشین در تیم ساری بوده است.

به نظر می‌رسد که میرالم پیانیچ در نقل و انتقالات پیش رو یوونتوس را ترک خواهد کرد و گفته می‌شود که او به احتمال فراوان راهی لیگ یک فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن خواهد شد. از همین‌رو یوونتوس قصد دارد بازیکنی را در پست پیانیچ و برای جانشینی او جذب کند. در همین رابطه دیلی‌میل امروز گزارش داد که باشگاه یوونتوس و مائوریتزیو ساری به شدت خواهان جذب جورجینیو از چلسی هستند و گفته می شود که باشگاه ایتالیایی طی ماه‌های آینده پیشنهاد خود را برای جذب جورجینیو به چلسی ارائه خواهد داد.

بیل یک فصل دیگر در رئال ماندنی شد!

شیوع کرونا و تعطیلی فوتبال باعث ضرر و زیان اقتصادی زیادی به تیم های لالیگا شده است و برخی مجبور به کاهش دستمزد بازیکنان شان شده اند. بحران اقتصادی توان مالی تیم های اروپایی برای خرید بازیکن را نیز کاهش داده و شاید گرت بیل ستاره مغضوب زیدان که مدت هاست از فرم خوب خود به دور است، یک سال دیگر هم در رئال ماندنی شود. گرت بیل فصل حاری با تنها دو پاس گل و سه گل در تمام رقابت ها، زیدان و هواداران رئال را مایوس کرده است. ستاره ولزی در ششمین فصل حضورش در رئال مادرید، با 4 مصدومیت مواجه شده و تنها در 18 بازی رئال حاضر بوده است. او دومین بازیکن گران قیمت رئال است در حالی که تنها 1000 دقیقه در فصل جاری به میدان رفته است. اگر فصل نیمه تمام بماند، آخرین بازی او برای رئال مقابل سلتاویگو به ثبت خواهد رسید. در شب تساوی خانگی رئال که گرت بیل دقیقه 84 با یک کارت زرد میدان را ترک کرد؛ بدون اینکه هیچ کار مفیدی انجام داده باشد.

طبق ادعای نشریه سان، با توجه به تغییری که در سیاست باشگاه رئال مادرید به وجود آمده، سران این باشگاه مادریدی نام گرت بیل را از فهرست فروش تابستانی خود خط زده اند. به این ترتیب بیل در رئال مادرید خواهد ماند و در فصل نقل و انتقالات تابستانی تیم را ترک نمی کند. در واقع وجود بحران اقتصادی و عدم دسترسی به بازیکنان جدید، مدیریت رئال را وادار به ادامه همکاری با بیل کرده است. قرارداد بیل با رئال تا 2022 اعتبار دارد.

چلسی و PSG؛ نبرد برای جذب جیجی دوناروما

روزنامه ایتالیایی توتواسپورت اعلام کرد دو باشگاه چلسی و پاری سن ژرمن عزم خود را برای به خدمت گرفتن جیجی دوناروما سنگربان آث‌میلان جزم کرده و قصد دارند برای جذب او با هم نبرد کنند. از سمت چلسی علت تلاش برای جذب دوناروما این است که حتی پیش از بحران اپیدمی کرونا، فرانک لمپارد اعتقاد خود به کپا آریسابالاگا را از دست داده بود و به جای او از سنگربان کهنه‌کارش ویلی کابایرو استفاده می‌کرد. به همین علت است که لمپارد به مدیران باشگاه اعلام کرده که خواهان به خدمت گرفتن جیجی دوناروما است.

توتواسپورت می‌گوید چلسی به این ترتیب برای خرید دوناروما تلاش خواهد کرد ولی در این راه با رقیب قدرتمندی به نام PSG روبرو خواهد شد. کارت برنده‌ای که تیم پاریسی در این ماجرا در دست دارد، آلفونس آرئولا است که در حال حاضر به صورت قرضی در رئال بازی می‌کند ولی در پایان فصل به احتمال زیاد به پاریس برخواهد گشت. پاری سن ژرمن قصد دارد در معامله با آث‌میلان از پیشنهاد دادن آرئولا به این تیم ایتالیایی به عنوان برگ برنده‌ای برای کسب رضایت آنها بابت فروش دوناروما استفاده کند. به همین علت است که به نظر می‌رسد لمپارد و چلسی برای انتقال دوناروما به استمفوردبریج کار دشواری در پیش داشته باشند.

در آمد میلیاردی هامبورگ از ماسک ضدکرونا

باشگاه هامبورگ آلمان اقدام به طراحی ماسک هایی با شکل و شمایلی نزدیک به طراحی پیراهن این باشگاه کرده است. تولید این ماسک ها و به فروش گذاشتن آن در سایت رسمی با استقبال هواداران مواجه شد و تا به حال نزدیک به سی هزار نفر برای خرید این ماسک 4.95 یورویی(با احتساب هر یورو 16500 تومان هر ماسک در حدود 81700 تومان) ثبت نام کرده اند که این استقبال فوق العاده مبلغی در حدود(148500 یورو معادل 2.5 میلیارد تومان ) به صندوق باشگاه هامبورگ واریز می کند.

تصویری که از دیتر هکینگ سرمربی هامبورگ به صورت مونتاژ با ماسک طراحی شده منتشر شده در حال حاضر از پرطرفدارترین ها بین هواداران باشگاه به حساب می آید. باشگاههایی مثل سن پائولی (همشهری هامبورگ) با این باشگاه به رقابت می پردازند اما تعداد ماسک های سفارش داده شده توسط هواداران هامبورگ فعلا بیش از دیگر باشگاه ها است. در آمد حاصل از فروش این ماسک ها در امورخیریه و بنیاد هامبورگ هزینه خواهد شد.

برنامه یووه برای معاوضه ایگواین با ایکاردی

یوونتوس برای جذب مائورو ایکاردی و کشاندن او به تورین مصمم است و حالا روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت مدعی است بیانکونری خود را برای پیشنهاد معامله‌ای آماده می‌کند که در ازای پیوستن ایکاردی به این تیم، ایگواین در ازای او واگذار خواهد شد. ایکاردی در حال حاضر به صورت قرضی از اینترمیلان به پاری سن ژرمن منتقل شده و باشگاه پاریسی می‌تواند در پایان فصل بند خرید دائمی او به ارزش 70 میلیون یورو را فعال کرده و سپس ستاره آرژانتینی را به تیمی دیگر بفروشد. بر اساس این گزارش یوونتوس سعی خواهد کرد برای جذب ایکاردی از مذاکره با اینتر خودداری کند و به این منظور بهترین راه‌حل را پیشنهاد چند بازیکن برای معاوضه می‌داند. در روزهای اخیر از میرالم پیانیچ و الکس ساندرو به عنوان پیشنهادهای احتمالی یووه برای تعویض با ایکاردی اسم برده شده بود ولی حالا گاتزتا مدعی است پیشنهاد جدید یوونتوسی‌ها ممکن است گونزالو ایگواین باشد.

افشای رسوایی اخلاقی ستاره ایتالیایی چلسی

جورجینیو ستاره ایتالیایی تیم چلسی، درگیر یک ماجرای حاشیه‌ای شده است. روزنامه انگلیسی «سان» در گزارشی اختصاصی و افشاگرانه نوشته است این بازیکن مجبور شده به رابطه عاطفی چهار ساله خود با نامزدش پایان دهد به این دلیل که مشخص شده پیام‌های نامناسبی به یکی از کارمندان خانم باشگاه چلسی می‌فرستاده است. این بازیکن که اصالتی برزیلی دارد، اما برای تیم ملی ایتالیا بازی می‌کند و این فصل هم در تیم چلسی درخشیده است، ۲۸ ساله است و دارای دو فرزند. او به الیسا اسکالکن ۲۶ ساله که جزو کارمندان باشگاه است پیام‌های نامناسبی می‌فرستاده و در مورد رابطه با او سؤال‌هایی می‌پرسیده است.

ماجرا وقتی روشن شد که آرون هیوز ۲۵ ساله که نامزد الیسا بود، درست چند سال قبل از سفر تفریحی به سریلانکا به همراه الیسا، این پیام‌ها را می‌بیند و کاملاً شوکه می‌شود. افشا شدن این موضوع درست چند روز قبل از خبر بارداری کاترین هاردلینگ همسر هافبک ۵۷ میلیون پوندی چلسی صورت گرفت. آرون گفت که الیسا مدتی بعد از شروع کار در باشگاه چلسی با بازیکن برزیلی‌الاصل چلسی آشنا شده است. الیسا اصالتی ایتالیایی- سریلانکایی دارد.

آرون که مدیر پروژه ساختمانی است، سپتامبر سال گذشته و یک شب قبل از سفر به سریلانکا متوجه ماجرای پیام‌ها شد و به گفته خودش ضربه روحی بدی خورد. آرون گفت رفتار الیسا از چند شب قبل کاملاً عجیب به نظر می‌رسید و حتی یک بار به داخل حمام رفت و با فریاد از او خواست که تنهایش بگذارد: «من به اتاق رفتم و دیدم تلفن او صدا کرد. رفتم که خاموشش کنم که ناگهان دنیا روی سرم خراب شد. دیدم کلی پیام بین او و جورجینیو رد و بدل شده. در یکی از پیام‌ها جورجینیو از او خواسته بود که به اتاقش در هتل ژاپن بیاید. بعد هم کلی پیام‌هایی که شوخی‌های زننده‌ای هم در آن بود را دیدم.»

آرون گفت از این پیام‌ها اسکرین‌شات گرفته و وقتی آن را به الیسا نشان داده، او با گریه گفته ماجرا آن‌طور نیست که تو فکر می‌کنی‌: «نمی‌دانستم چه کار باید بکنم. می‌خواستم به سریلانکا برویم و از او خواستگاری کنم. از طرفی برای کنسل کردن سفر هم دیر شده بود بنابراین مجبور شدم بروم و دو هفته‌ای که آنجا بودم بدترین روزهای زندگی‌ام بود. اصلاً با هم حرف نمی‌زدیم و فضا خیلی وحشتناک و سنگین بود. وقتی برگشتیم او از من خواست که یک فرصت دیگر به او بدهم و رابطه‌مان ادامه پیدا کند، اما من گفتم دیگر نمی‌توانم به او اعتماد کنم و به همین دلیل از او جدا شدم. جورجینیو مثلاً کاپیتان دوم چلسی است. او چطور الگویی است که برای نامزد یک نفر دیگر پیام می‌فرستد و رابطه برقرار می‌کند؟ برای من به عنوان هوادار آرسنال نکته بدتر این بود که او مقابل آرسنال گل هم زد و همین باعث شد اعصابم بیشتر خرد شود.»

کد خبر: 1066876

وب گردی

وب گردی